کرمان

واکسیناسیون دام های استان کرمان ، علیه طاعون

واکسیناسیون بیش از661 هزار راس دام در استان بر علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر مهدی یزدانپناه سرپرست اداره بهداشت ومدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت : تمام دام‌های واجد شرایط و همه واحدهای دامی این استان بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

دکتر یزدانپناه با اشاره به این که این فاز از اول سال 95 آغاز شده و تا آخر مرداد ماه سالجاری ادامه داشت افزود : در این مدت 661 هزار و 123 راس دام بر علیه این بیماری مورد واکسیناسیون قرار گرفتند .

وی بیان داشت : واکسیناسیون در کانون های بیماری، مناطق با جمعیت بالایدام و همچنین مناطقی که در نزدیک به زیستگاه های حیات وحش هستند علیه این بیماری صورت گرفت.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک(ppr) بیماری واگیر دام هاست، و برای انسان بی خطر است، گفت: این بیماری می تواند علاوه بر انتشار در جمعیت دام های اهلی، حیات وحش را نیز درگیر کند.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از مهمترین بیماری های دامی بوده و به صورت سریع در جمعیت دامی انتشار پیدا می کند و با توجه به اینکه با اسهال همراه خواهد بود دام مبتلا بسیار لاغر شده و علاوه بر این دستگاه تنفسی دام را نیز درگیر می کند.

سرپرست اداره بهداشت ومدیریت بیماری های دامی در ادامه از دامداران خواست که در راستای انجام عملیاتهای دامپزشکی از جمله واکسیناسیون نهایت همکاری را با اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار