اهواز؛

آغاز طرح سلامت معنوی در اهواز

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از آغاز طرح سلامت معنوی در اهواز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمدامین حبیبی، مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌های اهواز اظهار کرد: دو سال پیش آیین‌نامه نماز بیماران از سوی ستاد اقامه نماز استان به دانشگاه ارسال شد که بر اساس آن دوره‌های آموزشی برای تعمیق فرهنگ نماز در مراکز بهداشتی، درمانی و تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شود.

وی با بیان اینکه در سال جدید ستاد اقامه نماز استان و وزارت بهداشت آیین‌نامه این طرح را تنظیم و به تمام کشور ابلاغ کردند، گفت: طرح سلامت معنوی ویژه کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به غیر از پزشکان است.

حبیبی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان دبیرخانه ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعیین شده است، گفت: ۴ بیمارستان به منظور اجرای این طرح با هدف آموزش احکام نماز جهت بیماران برای پرستاران در نظر گرفته شده است. این آموزش‌ها در کارگاه‌های چهار ساعته ویژه بهورزان، پرستاران، سرپرستاران به همه بخش‌های درمانی به غیر از پزشکان ارائه خواهد شد.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: به دلیل نیازمندی به پرستارانی در جمهوری اسلامی به منظور راهنمایی به بیماران بستری شده در بخش‌های ویژه این طرح به اجرا در خواهد آمد. در این طرح پرستاران به بیماران در تیمم، وضو جبیره، نماز آموزش‌ها و کمک‌های لازم را ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه قرار گرفتن یک بیمار در فضای بیمارستان شرایط بیشتری را برای نزدیکی به پروردگار مهیا می‌کند، بنابراین آموزش پرستاران در این زمینه مهم بوده است.

وی گفت: طرح به صورت رسمی از ساعت ۸:۳۰ امروز در بیمارستان رازی اهواز آغاز به کار کرد. حجت‌الاسلام رحیمی از مرکز تخصصی نماز قم در این کارگاه به عنوان مدرس حضور داشت. همچنین طرح سلامت معنوی ساعت ۱۰ تا ۱۴ فردا ۱۶ شهریورماه در بیمارستان گلستان به اجرا در خواهد آمد.

حبیبی با بیان اینکه این طرح ۱۱ هزار پرستار در کشور را پوشش می‌دهد، گفت: سهمیه استان خوزستان یک‌هزار و صد کادر درمانی تعیین شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.