افزایش سطح تولید شرکت‌های بزرگ نفتی علی‌رغم کاهش بهای نفت

کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، نتوانسته است موجب کاهش تولید بسیاری از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ با وجود کاهش شدید بهای نفت، اخراج هزاران نفر از کارکنان شرکت های مختلف و کوشش های بسیار برای کاهش هزینه ها، بزرگترین شرکت های تولیدکننده نفت در جهان با افزایش سطح تولید طلای سیاه در سال های آتی مواجه خواهند شد.

در حالی که بزرگترین شرکت های تولید کننده نفت در ادامه روند رو به کاهش بهای نفت با کاهش چشمگیر سود مواجه هستند؛ پایان پروژه های مختلف که در سال های پیش آغاز شده تولید نفت این شرکت ها را افزایش داده است.

در سطح کلی، انتظار می رود، تولید نفت 7 شرکت نفت و گازی اول جهان در میان سال های 2015 و 2018 برابر با 9 درصد افزایش یابد. با احتمال افزایش دوباره بهای نفت، افزایش میزان تولید می تواند باعث افزایش تبادلات مالی شده و پرداخت سود سهام این شرکت ها را تضمین کند.

در حالی که روند آغاز پروژهای نفتی مختلف با کاهش مواجه شده است، بسیاری از شرکت ها طرح های بزرگ و گسترده ای را در کشورهای مختلف جهان آغاز کرده اند.

در همین حال تعداد دیگری از شرکت های بزرگ جهان همانند رویال داچ شل، با خرید شرکت های کوچکتر و رقیب، سطح تولید خود را در مناطق مختلف جهان گسترش داده اند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، پیش‌بینی شده شرکت شل در 2 سال آینده با 8 درصد افزایش بیشترین رشد را در میان تولیدکنندگان نفت به خود اختصاص دهد. شرکت نفتی فرانسوی توتال نیز در نظر دارد تا سال 2018 از سه پروژه عظیم نفتی پرده برداری کند. این طرح ها قرار است تا پس از سال 2020 تولید خود را آغاز کنند.

بر اساس بررسی های موسسه بارکلیز، هزینه های سرمایه ای در بخش استخراج نفت از 220 میلیارد دلار در سال 2013 به 140 میلیارد دلار در سال 2017 کاهش خواهد یافت و پس از آن روند رو به افزایشی ملایمی را پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار