رزمایش گسترده نیروهای ارتش روسیه در اطراف کریمه

نیروهای ارتش روسیه رزمایش‌ گسترده‌ای را در اطراف شبه جزیره کریمه در دریای سیاه آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه (15 شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد، 12 هزار و 500 نیروی نظامی در این تمرینات نظامی شرکت دارند؛ این رزمایش گسترده در سراسر منطقه نظامی جنوبی که منطقه ضمیمه شدۀ کریمه را در بر گرفته است، برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: « حدود 12 هزار و 500 نیروی ارتش همراه با کشتی‌ها و تجهیزات نظامی و هوایی در این رزمایش شرکت دارند.»

بر اساس این بیانیه، رزمایشهای روسیه در دریای سیاه و دریای خزر با حضور نیروی دریایی روسیه و پشتیبانی هواپیماها برگزار می‌شود.

در رزمایش راهبردی شش روزه روسیه، تحت عنوان «قفقاز 2016» (Kavkaz 2016)، توان ارتش در «برنامه ریزی، آمادگی و اجرای اقدامات نظامی» محک زده می‌شود.

نیروهای ارتش روسیه ماه گذشته رزمایش‌های گسترده ای را در مناطق نزدیک به مرز اوکراین و کشورهای حوزه بالتیک برگزار کردند.

در این تمرینات نظامی نیروهای زمینی ارتش همراه با نیروی هوایی و تفنگداران برای شرکت در هر گونه عملیات احتمالی در آینده، به آمادگی کامل رزمی دست یافتند.

روسیه اخیرا با استقرار سامانه دفاع هوایی پیشرفته «اس-400» در شبه جزیره کریمه، توان دفاعی خود را در این منطقه سوق‌الجیشی افزایش داده است.

تنش میان مسکو و کی‌یف در هفته‌های اخیر، بعد از آن که سرویس امنیتی فدرال روسیه از دفع تجاوز ارتش اوکراین به کریمه خبر داد، افزایش یافته است.

سرویس امنیتی فدرال روسیه 20 مرداد 1395 اعلام کرد تجاوز نیروهای مسلح اوکراین به کریمه را که هدف آن انهدام زیرساخت‌های حیاتی این منطقه بود، خنثی کرده است.

بر اساس این بیانیه، در این حمله یک سرباز و یک مامور سرویس امنیتی فدرال روسیه کشته شدند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این تجاوز را اقدامی تروریستی خواند و تاکید کرد انتقام خون قربانیان را خواهد گرفت.

این در حالی است که مقامات اوکراین این اتهامات را رد و روسیه را متهم کردند برای «دخالت» بیشتر در امور این کشور بهانه تراشی می‌کند.

ساکنان شبه جزیره کریمه در دریای سیاه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه پرسی در سال 2014، با اکثریت آراء اعلام استقلال کرد و سپس به فدراسیون روسیه ملحق شد.

در پی برگزاری این همه پرسی، روابط روسیه با کشورهای غربی تیره شد.

در همین حال، استان‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین با آغاز عملیات‌ نظامی کی‌یف در آوریل 2014 (بهار 1393) که با هدف سرکوب اعتراضات طرفداران مسکو در این منطقه صورت گرفت، صحنه درگیری‌های شدید بین نیروهای طرفدار روسیه و ارتش اوکراین بوده است.

 با ادامه بحران در اوکراین، امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن این کشور متهم و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند، در حالی که مسکو دخالت در بحران اوکراین را به شدت رد کرده است.

روسیه همچنین از سیاست گسترش حضور نظامی ناتو در منطقه که کشورهای منطقه غرب بالکان را در بر می‌گیرد، انتقاد کرده و می‌گوید این حرکت به طور مستقیم به اهداف راهبردی روسیه در بالکان آسیب می زند و تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی به شمار می‌آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار