ريیس فدراسیون فوتبال:

قطع بودجه رشد فوتبال افغانستان را متوقف کرده است

ريیس فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید: قطع بودجه سبب شده است که اکثریت برنامه هایی را که بخاطر انکشاف و رشد ورزش فوتبال در نظر گرفته بودیم، نتوانیم عملی بسازیم.

رئیس فدراسیون فوتبال: نُه ماه می شود که بودجۀ ما پرداخت نشده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، کرام الدین کریم، دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت که بودجه انکشافی و عادی فدراسیون فوتبال، به دلیل برخورد سلیقه‌ای، از آغاز جاری مالی (جدی ۱۳۹۴- تا ۳۰ قوس ۱۳۹۵) از سوی رئیس تربیت بدنی منظور نشده است.

وی افزود: یک میلیون دلار بودجه انکشافی و ۳۸میلیون افغانی (حدود ۵۶۷ هزار دلار) بودجه عادی که مصارف کارمندان و ورزشکاران می‌باشد، از سوی رئیس تربیت بدنی بخاطر اینکه با من مشکل دارد، داده نمی‌شود.

کریم افزود که مکتوب های رسمی در این زمینه به ریاست تربیت بدنی، وزارت مالیه، اداره امور، شورای ملی و ریاست اجرایی حکومت فرستاده شده؛ اما تا هنوز سرنوشت آنها روشن نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قطع بودجه سبب شده است که اکثریت برنامه هایی را که بخاطر انکشاف و رشد ورزش فوتبال در نظر گرفته بودیم، نتوانیم عملی بسازیم.

به گفته وی، فدراسیون فوتبال، یک برنامه پنج ساله را برای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱میلادی آماده کرده است که بر اساس آن، فوتبال در ولایات رشد داده می شود.

کرام الدین کریم تصریح کرد که اجرای این برنامه، به بودجه نیاز دارد و تا زمانی که بودجه لازم از سوی تربیت بدنی منظور نشود، طرح های توسعه یی فوتبال عملی نخواهد شد و افزون برآن، دستاوردهای چندین ساله در این زمینه نیز کمرنگ خواهد شد.

وی گفت: هرگاه همایون خیری رئیس تربیت بدنی، با من و یا کس دیگری در این اداره مشکل دارد؛ اما نباید مانع رشد و پیشرفت فوتبال شود. با قطع شدن این پول، تمامی ورزشکاران با شکم گرسنه و بدون امکانات تمرین می کنند و عصریه نیز ندارند.

اما عارف پیمان مسئول امور نشراتی ریاست تربیت بدنی و ورزش، به پژواک گفت که تا کنون هیچ پیشنهادی از سوی فدراسیون فوتبال به این ریاست نرسیده است.

وی افزود که فدراسیون فوتبال، به عنوان یک اداره زیر پوشش ریاست تربیت بدنی و ورزش، می تواند تمام برنامه ها و پیشنهادهای خود را به این ریاست ارایه کند تا طی مراحل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامۀ این نشست خبری، از تشکیل تیم ملی امید بخاطر پیشتيبانی تیم ملی خبر داد و گفت که یک کمیسیون ویژه، موظف شده است تا ۲۵ تن را از تیم های شرکت کننده در لیگ برتر برای تیم ملی امید جذب کند و معاش آنان نیز از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت خواهد شد.

در این نشست خبری، یوسف کارگر معاون فنی فدراسیون فوتبال، از دیدار دوستانۀ تیم ملی فوتبال کشور با تیم ملی فوتبال لبنان خبر داد.

به گفته وی، قرار است ساعت ۴:۳۰ امروز دو تیم در شهر طرابلس لبنان به مصاف هم بروند.

شفقنا نوشت: کارگر افزود که ویس عزیزی، ذهیب اصیل، حمید الله وکیلی، محمد هاشمی، فیصل شایسته، امید پوپلزی مصطفی ځاځی، مجیب جمالی، یوسف شیردل، مسیح سیغانی، زبیر امیری، خیبر امانی، اباسین علی خیل، محمدانور اکبری، فردین حکیمی، امید همایونی، روئید سمندری، قسمت احمدی، احمد آرش هاتفی، محمد صابر عزیزی، ادریس حسینی، انوش دستگیری، میلاد انتظار، نور ځدران و محمد حسن رحمانی در ترکیب تیم کشور قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.