آزمون سراسری قرآن و عترت به یاری مؤسسات قرآنی می‌آید

حجت الاسلام خسروی گفت: موسسه‌ای که شرکت‌کنندگان و نفرات برتر بیشتری را به خود اختصاص دهد، اعتبار بالاتری از معاونت قرآن وزارت ارشاد دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت صبح امروز 16 شهریور در ساختمان قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست گفت: از ستاد برگزاری آزمون و حجت الاسلام محمد علی خسروی رئیس ستاد برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم برای زحماتی که در این آزمون کشیدند، تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: کار جدیدی که در آزمون امسال صورت گرفته، حضور کارکنان دولتی در این آزمون است به این شکل که سازمان مدیریت و برنامه ریزی بخشنامه ای را به ادارات دولتی ابلاغ کرده که طی آن کارمندانی که نفرات برتر در این آزمون باشند، امتیاز ضمن خدمت دریافت می‌کنند.
 
حشمتی در خصوص به تعویق افتادن اهدای جوایز پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت اظهار کرد: حدود یک میلیارد از جوایز اهدا نشده بود که اخیرا این اتفاق رخ داد. علت این تاخیر برگزاری نمایشگاه قرآن بود و اعتباری که نمایشگاه نیاز داشت، به همین دلیل در اولین فرصت پس از برگزاری این نمایشگاه این جوایز اهدا شد.
 
وی اضافه کرد: بیش از 80 درصد از اجرای آزمون سراسری قرآن کریم برعهده موسسات قرآنی و نهادهای مردمی است. امیدواریم برای فعالیت های قرآنی وزارت ارشاد موسسات قرآنی مشارکت بیشتری داشته باشند و دولت دخالت کمتری بکند. همچنین معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به سیاست‌گذاری و پشتیبانی این برنامه‌ها بپردازد.
 
پس از صحبتهای حجت‌السلام والمسلمین حشمتی، حجت الاسلام والمسلمین  محمد علی خسروی رئیس ستاد برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم گفت: با و جود مشکلات جامعه و فشادهای موجود باید ایمان مردم به خدا را بیشتر کرد، در همین راستا آزمون سراسری قرآن کریم برگزار شده است.
 
وی افزود: آزمون این دوره با دوره های قبل چند تفاوت دارد، نخست اینکه پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در یک بخش انجام می‌شود این در حالی است که پارسال در دو بخش انجام شد. دوم اینکه هدف ما فراهم ساختن بستر مشارکت همگانی مردم است به همین دلیل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد آزمون برگزار می‌کند نه مسابقه. ویژگی دیگر این آزمون آموزشی بودن آن است.  
 
خسروی اضافه کرد: اتفاق دیگری که در این آزمون رخ می‌دهد جهت دهی به موسسات قرآنی است، به این شکل که این موسسات برنامه های سالانه خود را به گونه ای تنظیم می‌کنند تا بتوانند در این آزمون شرکت کرده و رتبه‌های برتر را به خود اختصاص دهند. در همین راستا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تصمیم دارد از آزمون سراسری جهت کمک به سازمانها و موسسات قرآنی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: کمک به این سازمانها به این شکل است که هر موسسه‌ای بتواند تعداد شرکت کنندگان بیشتری را به این آزمون معرفی کند و همچنین نفرات برتر را به خود اختصاص دهد اعتبار بیشتری از معاونت قرآن وزارت ارشاد دریافت خواهد کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.