یادبود شهدای قرآنی فاجعه منا فردا برگزار می‌شود

مسئول ستاد نخستین سالگرد گرامیداشت شهدای قرآنی فاجعه منا گفت: مراسم یادبود هفت شهید قرآنی منا روز سه شنبه (فردا) در سالن همایش های حج و زیارت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری نخستین سالگرد گرامیداشت شهدای قرآنی فاجعه منا با حضور دکتر رحیم قربانی مسئول ستاد گرامیداشت شهدای منا و دکتر حسن محمد عضو ستاد برگزاری گرامیداشت دوشنبه 15 شهریور برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم رحیم قربانی مسئول ستاد برگزاری گفت: قریب به یک سال است جامعه قرآنی چند تن از نخبگان خود را از دست داده و هنوز غم و اندوه آنها در بین جامعه قرآنی حاکم است. با نزدیک شدن به سالگرد فاجعه منا و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ابعاد مختلف فاجعه منا را باید در داخل کشور حتی در سطح بین‌المللی زنده نگه داریم.
 
وی ادامه داد: از بین شهدای منا، جامعه قرآنی بیشترین ضربه از این حادثه را دید. این جامعه اولین ستاد و تشکل است که به طور مستقیم پیگیر فعالیت‌ها و مشکلات این عزیزان خواهد بود. از آنجایی که  سازمان حج و زیارت، بنیاد شهید و وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع هستند اما به طور ویژه خود تشکل‌های جامعه قرآنی اعم از نهادهای دولتی و مردمی وظیفه خود می‌دانند یاد و خاطره این نخبگان قرآنی را گرامی بدارند.
 
قربانی عنوان کرد: در طول این یک سال در خیلی از محافل از جمله سی و دومین دوره مسابقات قرآن یک روز را به نام شهدای قرآنی منا نام گذاری کردیم. همچنین در مسابقات ملی دانشجویان و دانش‌آموزان یادبودهایی برای این عزیزان داشتیم.
 
وی در خصوص مجموعه فعالیت‌های اولین سالگرد شهدای منا اظهار داشت: اولین و اصلی‌ترین خواسته جامعه قرآنی رسیدگی به خانواده شهدای قرآنی از جمله معیشتی است. در ابتدا قول‌هایی به این خانواده داده شد اما عملی نشده است و وظیفه ما این است که پیگیر کارهای آنها باشیم.

فربانی تصریح کرد: یک سال از این اتفاق گذشت و با آن پیام محکمی که مقام معظم رهبری داشتند خیلی سریع و قوی‌تر در این مورد باید اقدام می‌شد. ما ارتباط مستقیم با عربستان نداریم و با واسطه با آنها صحبت می‌کنیم و عربستان با قدرت مالی توانسته خیلی از کشورها را از شکایت کردن صرف نظر کند.

وی ادامه داد: جامعه قرآنی برای زنده‌نگه داشتن ابعاد این فاجعه حتی شناساندن ابعاد شخصیتی شهدای قرآنی منا، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است. این برنامه‌ها به صورت گروهی و عمومی خواهد بود که از جمله آن می‌توان به تلاوت‌های یک آیه قبل از نماز و گاهی پخش اذان شهدای منا مثل حاج حسنی کارگر و حاج سعید دانش اشاره کرد.

مسئول ستاد گرامیداشت شهدای منا عنوان کرد: اولین سالگرد گرامیداشت شهدای قرآنی تحت عنوان سوره‌های سرخ منا فردا در سالن همایش‌های حج و زیارت برگزار می‌شود. در این مراسم از ویژه‌نامه شهدای قرآنی منا، هفت مستند 20 دقیقه‌ای به نام سوره‌های سرخ منا، که قرار است از شبکه قران و شبکه سه پخش شود، رونمایی خواهد شد. رونمایی از دو نماهنگ ویژه شهدای منا، طرح ختم قران از طریق شبکه‌های مجازی، محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت به یاد شهدای منا تدارک دیده‌ایم.

در ادامه مراسم حسن محمدی عضو ستاد برگزاری گفت: با توجه به صحبت‌های رهبری، هیچ وقت نباید فاجعه این حادثه فراموش کرد و باید یاد و خاطره شهدای منا زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: این اتفاق بی‌کفایتی عربستان را نشان داد همه کشورها این بی‌لیاقتی را دیدند و به خاطر همین مشکلات امسال ما نماینده‌ای در مراسم حج نداشتیم.

عضو ستاد برگزاری ادامه داد: ما پاره‌های تن خود را در جامعه قرآنی از دست دادیم که جزو قله‌های قرآنی و نخبگان ما بودند. این اتفاق ثابت کرد متاسفانه جامعه قرانی مظلوم است چرا که بعد از این قضیه کمترین حمایت از جامعه قرآنی شد. قول‌هایی دادند اما عملی نشد بالاخره باید یک دستگاهی مشکلات و مسائل خانواده شهدا را پیگیری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار