دستاوردهای برنامه هفته قرآن و عترت استان فارس اعلام شد

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در هشت استان کشور، دستاوردهای هفته قرآن و عترت استان فارس را تشریح کرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ضمن اشاره به اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت در هشت استان کشور، دستاوردهای هفته قرآن و عترت استان فارس را به شرح زیر اعلام نمود: برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان در بخش رقابتی  شامل جشنواره  شعر و ادبیات داستانی، مسابقه آواها و نغمات، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی و نمایشنامه نویسی، فیلم و فیلمنامه نویسی، مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم، جشنواره پژوهش های قرآنی و جشنواره عفاف و حجاب و بخش غیر رقابتی نشست ها، کارگاههای عملی، یادواره  شهدای قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی برگزار شد.

امیرنیا در ادامه تصریح کرد: درجشنواره شعر ١٣٧٩ اثر و ادبیات داستانی ٧٠ داستان کوتاه و دربخش مسابقات آواها و نغمات برادران در نه رشته و خواهران هفت رشته، ٩٠ نفر حضور یافتند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: جشنواره هنرهای تجسمی شامل ٢٥٢ اثر نقاشی،٢٨٠ اثر خوشنویسی در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و تعداد ٧٠ عکس بود و در بخش صنایع دستی ١٦٨ اثر رسیده بود که کلیه آثار در نمایشگاه برای عموم به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: دربخش هنرهای نمایشی و نمایشنامه نویسی ٢٣ تئاتر خیابانی ،١٧ تئاتر صحنه ای ،١٤٨ نمایشنامه و ١٥ تعزیهو  در بخش فیلم و فیلمنامه نویسی ٥٤ فیلم کوتاه ،١٤ فیلم مستند ،٢٣ فیلم داستانی ،٧ انیمیشن و ٩٧ فیلمنامه با موضوع قرآن و عترت به دبیرخانه هفته قرآن و عترت رسیده بود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج ضمن اشاره به مسابقات قرآن، گفت : در بخش مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران ٩٠ نفر حضور یافتند که این بخش مسابقات شامل رشته های قرائت، ترتیل، حفظ جزء ٥،١٠،٢٠ و کل قرآن کریم بود.

امیرنیا بیان داشت : دربخش جشنواره پژوهش های قرآنی ٣٠ پایان نامه، ٢٢ کتاب و ٨٥ مقاله و دربخش جشنواره عفاف و حجاب ١٣٨ اثر در رشته های ادارای، رسمی و اجتماعی به رقابت پرداختند.

وی ضمن تشریح بخش غیر رقابتی برنامه های هفته قرآن و عترت استان فارس، گفت : در بخش غیر رقابتی نشست ها و کارگاههای علمی  مانند : همایش بررسی شبهات قرآنی در فضای مجازی ، همایش وقف و قرآن و عترت، کارگاه های گرافیک قرآنی، همایش تربیت کودک طبق آموخته های قرآن و عترت و بزرگداشت و یادواره شهدای قرآنی برگزار شد.

اصغر امیرنیا در پایان ضمن اشاره به رونمایی از سردرب دانشکده علوم قرآن  و نمایشگاه قرآن و عترت شیراز در هفته قرآن و عترت استان فارس، بیان داشت : تجلیل از فعالان قرآنی استان یکی از اهداف این برنامه بود که از آقایان محمد ستایشی (رشته خاتم )، علیرضا گودرزی (رشته خاتم)، علی حقیقی پور (رشته سفال و کاشی )، محمد نعمتی (کاتب قرآن کریم )، محمد علی ذاکری (پیشکسوت قرائت) تجلیل و تقدیر به عمل آمد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار