رونمایی شرکت AMD از نسل هفتم پردازنده‌ها

شرکت AMD در حالی از نسل جدید پردازنده‌های ساخت خود رونمایی کرده که ادعا می‌کند این پردازنده‌ها رقیب جدی پردازنده‌های شرکت اینتل هستند.

رونمایی شرکت AMD از نسل هفتم پردازنده‌هابه گزارش خبرنگار دریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت AMD، که در زمینه تولید پردازنده‌های کوچک فعالیت دارد به تازگی از نسل هفتم پردازنده‌های ساخت خود با نام AM4 برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرده است. این نسل جدید از پردازنده‌ها به کاربر در پخش بهتر استریم‌ها کمک می کند و از توان و کارایی و گرافیک فوق‌العاده ای برخوردار است.

این نسل جدید از پردازنده‌های شرکت AMD، رقیب جدی برای نسل هفتم پردازنده‌های شرکت Intel موسوم به کبی لیک ( Kaby Lake) به شمار می‌رود. پردازنده‌های "کبی لیک" برای  کاربر امکان پخش ویدئو های 4k، ویدئوهای 360 درجه و غیره را فراهم می کرد. شرکت AMD گفته است این نسل از پردازنده‌ها را برای رایانه های شخصی ساخته است و اضافه کرده که نسل جدید پردازنده های ساخت این شرکت از توانایی پخش استریم ها به بهترین شکل ممکن و عملکرد گرافیکی بسیار بالا برخوردارند.

AMD مدعی شده است که پردازندهای 35 وات و 65 وات A12-9800 این شرکت دارای توانایی یکسان و مشابهی با پردازنده I5-6600K شرکت اینتل دارند. همچنین عملکرد گرافیکی آن تا 99 درصد بهتر از محصول مشابه رقیبش ایتل است.

این نسل جدید از پردازنده‌ها، امکان پخش ویدئو ها با کیفیت 4K با فرمت H.264 و H.265 را فراهم می کند. این پردازنده ها در اواخر سال جاری برای رایانه های شخصی HP و Lenovo عرضه خواهد شد.

منبع: pcmag

انتهای خبر/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار