ساری،

مازندران رتبه نخست فضای باز گل و گیاهان زینتی کشور

مازندران رتبه نخست فضای باز گل و گیاهان زینتی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پژمان آزادی ، رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور درحاشیه جلسه ستاد برگزاری نخستین سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی کشوردر رامسر گفت: مازندران رتبه نخست فضای باز گل و گیاهان زینتی کشور را دارد.

آزادی با بیان اینکه مازندران همچنین رتبه چهارم تولید گیاهان گلخانه ای کشورراداراست ، افزود : 5 هزار هکتار سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی این استان نقش مهمی دراشتغال زایی و ارزآوری برای کشور دارد.

وی گفت: در شرایط فعلی می توانیم 400میلیون دلارصادرات داشته باشیم و تاچندسال آینده این میزان به بیش ازیک میلیارددلاربرسد.

رئیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی کشور از برگزاری نخستین پرسشکده در حوزه گیاهان بومی دهم اردیبهشت به میزبانی رامسر خبر داد و افزود: در این مراسم 150 مهمان داخلی و خارجی از دانشمندان و اساتید گل و گیاهان با هدف عرضه ظرفیت وتوانمندی های منطقه به کشور و دنیا تشکیل شد.

حسین سروری ، فرمانداررامسرهم با بیان اینکه غرب مازندران بویژه رامسرقطب تولید گل وگیاه درشمال کشور است ،تبدیل باغ معروف مقابل هتل های قدیم و جدید به باغ گل و ایجادنمایشگاه دائمی گل وگیاه با مشارکت بخش خصوصی و تولیدکنندگان را خواستار شد.

وی وجود فرودگاه های رامسر و نوشهر و حضور تولیدکنندگان توانمند راظرفیتی بزرگ در این حوزه برای صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با بیان اینکه رامسربا این همه پتانسیل ها باید به شهر گل وگیاه تبدیل شود گفت: روستاهای رامسر مهد گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار