ساری،

مصرف 71 درصد ایرانی‌ ها از گیاهان دارویی

71 درصد ایرانی‌ ها گیاه دارویی مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، فاضل لاریجانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی درهمایش ملی گیاه باریجه در این واحد دانشگاهی گفت: ۷۱ درصد جمعیت ایران گیاهان دارویی مصرف می کنند.

وی افزود: این واحد با راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی یکی از رسالت ها و ماموریت های خاص خود را ارتقا دانش و نوآوری در این عرصه تعریف کرده است.

لاریجانی با ابراز خرسندی از فعالیت نزدیک به ۴۰۰ شرکت در عرصه گیاهان دارویی گفت: از این تعداد 100شرکت جزء شرکت های دانش‌ بنیان محسوب می‌ شود.

وی با بیان اینکه عرصه گیاهان دارویی عرصه گسترده، پویا و رو به رشدی است، افزود: در کشور ایران با توجه به پتاسیل، تنوع اقلیم و آب و هوا چنانچه عرضه گیاهان دارویی خوب هدایت و مدیریت شود، می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغال زایی و توسعه صادرات غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با اشاره به ویژگی های عرصه گیاهان دارویی و چند وجهی بودن آن گفت: عوامل مختلفی در رشد و توسعه این عرصه دخالت دارند از این رو سیاست گذاری هوشمندانه ای را می طلبد تا بتوان به گونه ای سازگار و متوازن عوامل مختلف هدایت تا منجر به توسعه پایدار در این عرصه شود.

لاریجانی یکی از آفت ها و چالش هایی که حوزه گیاهان دارویی با آن مواجه است را تخریب طبیعت و انقراض گونه های نادر در ایران دانست وافزود: اکنون با توجه به برداشت و جمع آوری گیاهان به نحوی غیراصولی و ناصحیح، می طلبد در این زمینه ها مقررات دقیق وضع شده و نظارت جدی اعمال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار