بوشهر؛

برگزاری کنگره بزرگداشت سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری

کنگره بزرگداشت یکصد و یکمین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری با حضور وزیر اطلاعات در زادگاهش دلوار برگزار شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وزیر اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه نامگذاری روز شهادت شهید رئیسعلی دلواری به عنوان روز مبارزه با استعمار یک نامگذاری بامسماست گفت قهرمانان زیادی در ایران به جنگ استعمار و استکبار رفتند که از همه آنها مقدم تر شهید رئیسعلی دلواری است.

حجت الاسلام سید محمود علوی اسلام را دین عزت آزادی و آزادگی دانست و افزود اسلام هر گونه بردگی را نفی می کند چه بردگی فردی و چه جمعی و کسانی که بردگی را می پذیرند مورد سرزنش قرار می دهد.

وی گفت خداوند تنها عزت را برای انسان می پسندد و سلطه کفار و ستمگران را بر مسلمانان نمی پذیرد.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه تاریخ تشییع سرشار از فتاوای علمای بزرگ بر علیه سلطه و تجاوز نیروهای متخاصم علیه بلاد اسلامی است به بیان گوشه هایی از نقش آفرینی علمای تشییع در شکل گیری و جهت دهی به جنبش ها و قیام های مردمی علیه استعمار گران پرداخت و افزود رئیسعلی دلواری دست پرورده چنین علمای بزرگی است.

وی گفت رئیسعلی دلواری با تاسی از علما که به فکر دین و دلسور اسلام و مسلمین بودند دست به مبارزه با استعمار زد و سواحل خلیج فارس گویای این مبارزات است.

 وزیر اطلاعات افزود در بلاد اسلامی همه با پیروی و هدایت علما همیشه مقابل استعمار ایستادگی کردند.

حجت الاسلام علوی گفت رئیسعلی با روح آزادگی به مبارزات مشروطه ورود پیدا کرد و نه ماه از بوشهر دفاع کرد.

حضور انگلیسی ها خون غیرت را در سردار جنوب به جوش آورد و جان خود را در راه اسلام و وطن در طبق اخلاص گذاشت تا نظاره گر تجاوز بیگانگان نباشد.

 وی افزود شجاعت های شهید رئیسعلی دلورای هنوز در خون جوانان این مرز و بوم می جوشد به گونه ای که حضور جوانان در جبهه های حق علیه باطل و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی گواه بر این مدعاست.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه استعمار انگلیس در مورد رئیسعلی دلواری به ابزار تطمیع و تهدید هم متوسل شد گفت شهید رئیسعلی دلواری و یارانش با اراده آهنین و با تفنگ های خود در مقابل نیروهای مسلح انگلیسی جانانه ایستادگی کردند.

 حجت الاسلام علوی افزود هم اکنون پرچم این سرافرازی در دست نیروهای مسلح کشورمان و سربازان گمنام امام زمان (عج) برافراشته است.

 وی گفت بی شک رئیسعلی دلواری زنده است چون بوشهر و دلوار زنده است و خون این شهید بزرگوار در رگ جوانان این دیار همچنان جریان دارد وتا خون رئیسعلی دلورای می جوشد دشمنان باید خیال سلطه بر این آب و خاک را به گور ببرند.

حجت الاسلام علوی افزود همانگونه که رهبری فرمودند شجاعت های شهید رئیسعلی دلواری و یارانش یک یادگار ارزنده تاریخی برای ملت ایران است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رئیسعلی دلواری را تجسم عینی انسان طراز اسلام دانست و با اشاره به تاریخ مبارزات اسلامی در جهان گفت یکی از مهم ترین چهره هایی که در مکتب اسلام و قرآن به قیام علیه استعمار پرداخت شهید رئیسعلی دلواری بود.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود انگلستان بعد از مکتب از رئیس و یارانش برای همیشه خیال خام حمله نظامی را از سر بیرون کرد.

 حجت الاسلام زاهد دوست امام جمعه دلوار با اشاره به تاریخ سراسر حماسه استان بوشهر در مبارزه با استعمار از اقدام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آغاز عملیات بهسازی مرقد شهید رئیسعلی دلواری تقدیر کرد.

عادل دهدشتی فرماندار تنگستان هم خطه تنگستان را مهد علمایی چون آیت الله علم الهدی و مجاهد اهرمی دانست و گفت برگزاری این کنگره ها فرصت مغتنمی برای تجلیل از مقام شامخ شهید رئیسعلی دلواری است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.