اصفهان؛

آغاز به كار هفدهمين کنگره پژوهشی سالانه دانشجويان علوم پزشکی کشور

هفدهمين کنگره پژوهشی سالانه دانشجويان علوم پزشکی کشور دردانشگاه علوم پزشكی كاشان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قائم مقام معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در مراسم افتتاحيه با اشاره به اينكه اولين دستاورد كنگره ها شادابي فرهنگي است، گفت: طي  38سال گذشته جمعيت دانشجويي از 120 هزار نفر به 5 ميليون نفر رسيده است.
دکتر آخوندزاده، افزايش جمعيت دانشجويي از 120 هزار نفر به 5 ميليون نفر توانسته پتانسيل قابل توجهي را براي کشور ايجاد کند که بعد از توان دفاعي باعث شده تا توان علمي ما مانع تجاوز ديگر کشورها شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این همایش، ضمن خیرمقدم به پژوهشگران و محققان، این کنگره را مکانی برای تبادل اندیشه ها و تجربیات بیان کرد.
دکتر محمد حسین اعرابی، برگزاری کنگره های علمی را فرصتی برای شروع تحقیقات بیشتر با دید گسترده و وسیع تر عنوان کرد و اظهار داشت: در چنین کنگره هایی پژوهشگران می توانند از نزدیک در جریان تازه ترین تحقیقات قرار گیرند.
وی، انتخاب علوم پزشکي کاشان از بين دانشگاههاي گرگان، همدان و شيراز  براي ميزباني هفدهمين کنگره پژوهشي سالانه دانشجويان علوم پزشکي کشور را براي اين دانشگاه حائز اهميت خواند.
وی اظهار امیدواری کرد: این کنگره ضمن ارائه مقالات تخصصی، راهی برای شکوفایی استعدادهای جوانان و هدفمند سازی تحقیقات آنان در راستای رشد و توسعه کشور فراهم کند.
دکتر محمد حسین اعرابی، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه انجام تحقیقات و پژوهش اظهار داشت: پیشرفت های زیادی در این راستا صورت گرفته است.
دکتر امانلو سرپرست کميته هاي تحقيقاتي کشور  در ادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این کنگره، خواستار حضور فعال دانشچویان در کنگره های علمی را خواستار شد.
وی گفت: معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي جايزه ويژه اي را براي برگزيدگان کنگره در نظر گرفته است.  
گفتنی است: هفدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  به مدت 4 روز در دانشگاه برگزار می شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار