آخرین وضعیت مشوق صادراتی "محصولات لبنی"

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: اولین پرداخت مشوق صادراتی محصولات لبنی پایان شهریور ماه از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص وضعیت صادرات محصولات لبنی اظهار داشت: در سه ماه ابتدای نخست سال 91 هزار و 717 تن محصولات لبنی با ارزش ریالی 180 میلیون و 424 هزار و 416 دلار به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.
 
وی در خصوص وضعیت صادرات لبنیات به روسیه گفت: صادرات به روسیه روال طبیعی خود را پیدا نکرده و تا کنون تنها 5 کانتینر شیر خشک و پنیر  به این کشور صادر شده است.
 
باکری با اشاره به آخرین وضعیت مشوق های صادراتی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای رونق صنایع مشوق صادراتی 200 میلیارد تومانی در نظر گرفته که 50 میلیارد تومان این رقم به سازمان تعاون روستایی برای خرید توافقی محصول اختصاص می یابد.
 
دبیر انجمن صنایع لبنی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی هر شش ماه یکبار مشوق صادراتی را به صادر کنندگان پرداخت خواهد کرد و باید گفت که اولین پرداخت پایان شهریور ماه صورت می گیرد.
 
وی در خصوص وضعیت کارخانه های لبنی گفت: در حال حاضر کارخانه های بزرگ با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می دهند اما صنایع کوچک لبنی تنها با 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند که تخصیص مشوق صادراتی می تواند تاثیر بسزایی در رونق این بخش داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
یکی از دلایل کاهش مصرف لبنیات تو ایران؛ گرون بودنشونه و یکی از عوامل گرون شدن لبنیات ؛صادراتشونه!!! البته نه تنها لبنیات بلکه سایر محصولات دامی و کشاورزی با صادر شدنشون قیمتش تو داخل چند برابر میشه!! نمونه بارزش سیر بود! یک سال صادر نشد ؛ کیلو هفتصد میخریدیم اما از سال بعدش که صادر شد کیلو چهار تومن شد!!!
آخرین اخبار