اهواز؛

آغاز عملیات اجرائی شبکه فاضلاب هویزه

عملیات اجرائی شبکه فاضلاب در 2 منطقه کوی علامه و سلمان شهرستان هویزه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید کعبی فلاحیه فرماندار شهرستان هویزه با اشاره به حضور استاندار خوزستان، نماینده
دشت آزادگان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و محلی در این مراسم اظهار کرد: شهرستان هویزه یکی از شهرهای مرزی استان و همجوار با عراق است و طبق آخرین سرشماری سال 90 جمعیت آن 24 هزار و 312 نفر است ولی پیش بینی می شود جمعیت فعلی آن 40 هزار نفرباشد که همین امر بر اهمیت توسعه زیرساخت ها و رفع محرومیت ها در این شهرستان می افزاید.

وی افزود: باتوجه به این که بحث آب و فاضلاب به عنوان یک معضل جدی، مشکلات متعددی را برای اهالی مناطق کوی علامه و سلمان ایجاد کرده بود، احداث شبکه فاضلاب را یکی ازاولویت های خود در سال جاری درنظر گرفته و به همت استاندار خوزستان و نماینده این شهرستان در مجلس یک پروژه تاثیرگذار را برای این مناطق تعریف کردیم.

کعبی بیان داشت: دو منطقه کوی سلمان فارسی و علامه کرمی از جمله مناطق محروم و کانون مطالبات اجتماعی این شهرستان به شمار رفته که در طول سال ها شاهد گسترش بیماری سالک از این مناطق بودیم.

فرماندار هویزه تصریح کرد: این بیماری ناشی از بهره مند نبودن از زیرساخت های فاضلاب گسترش یافته بود اما استاندارخوزستان فضا را برای پیگیری این مطالبات جدی مردم این شهرستان ازمرکز فراهم کرده و با همراهی نماینده این شهرستان در مجلس و مدیرکل آب وفاضلاب استان، این آرزوی چند ساله مردم را به واقعیت تبدیل کرد.

وی یادآور شد: این طرح با اعتبار اولیه 80 میلیارد ریال برای این دو منطقه تعریف شده و امید می رود بتوانیم در سایر مناطق نیز این مشکل جدی را برطرف سازیم.

علی اکبر علیمرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار داشت: برای هر یک از طرحهای این دو منطقه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال پیش بینی شده و حدود هشت کیلومتر در این مناطق شبکه فاضلاب ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درمنطقه کوی علامه حدود 600 انشعاب و در منطقه سلمان نیز بیش از یک هزار و 300 انشعاب فاضلاب پوشش داده می شود.

علیمرادی اذعان داشت: برای شهرستان هویزه در مجموع حدود 50 کیلومتر فاضلاب در دست بهره برداری است که با اجرای این دو پروژه، بهره مندی 44 درصدی مردم از شبکه فاضلاب 10 درصد افزایش خواهد یافت.

شهرستان هویزه یکی از شهرهای غرب خوزستان بوده که در فاصله 78 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.