بجنورد؛

ارائه خدمات دامپزشکی به بیش از صد مزرعه آبزی پروری

اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی به بیش از یکصد مزرعه آبزی پروری خدمات تخصصی آزمایشگاهی، کلینیکی و مشاوره ای ارائه می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور و آبزیان دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر در این استان 79 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی با تولید سالانه هزار و 332 تن، 13 مزرعه تولید ماهی گرمابی با حجم تولید سالانه 131 تن و 9 مزرعه حدواسط با تولید سالانه 6 میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی در این استان دایر است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس توجیهی واکسیناسیون ماهیان سردآبی از سوی این اداره کل در هفته گذشته خاطرنشان کرد: در سال های 85 و 86 در 2 مزرعه پرورش آبزیان این استان واکسیناسیون رایگان انجام شد و اقدام ترویجی مشابهی هم سال 92 در 6 مزرعه اجرایی شد که با استقبال بهره برداران همراه بود.

سید فرزین حسینی تصریح کرد: پیشگیری و کنترل بیماری در مزارع آبزی پروری این استان از شرایط مطلوبی برخوردار است و این اداره کل آمادگی دارد در تمام زمینه های موردنیاز بهره برداران، کلاس های آموزشی برگزار و توصیه های کارشناسی به متقاضیان ارائه کند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.