بجنورد؛

تولید 60هزار قطعه مرغ سبز

در سه ماه گذشته امسال ۶۰ هزار قطعه مرغ سبز در خراسان شمالی پرورش و تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان گفت : هم ‌اکنون ۱۰ واحد مرغداری با ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک در شهرستان شیروان آمادگی عرضه این نوع مرغ را دارد تا در صورتی‌ که مردم استان خواستار مرغ بدون آنتی ‌بیوتیک شدند، این محصول را تولید کنند.

علی اکبردلیرصحرایی افزود: در حال حاضر فقط یک واحد مرغداری در شهرستان شیروان با ظرفیت ۳۰ هزار مرغ بدون آنتی‌ بیوتیک، این نوع مرغ را عرضه می‌ کند.

وی گفت : مرغدارهای استان با بهترین شیوه مرغ را پرورش و از تولید آن استقبال می‌کنند، اما با این ‌وجود به هنگام فروش از این محصول استقبال خوبی نمی‌ شود.

دلیر صحرایی افزود : متأسفانه استقبال مردم خراسان شمالی از مصرف مرغ سبز نسبت به دیگر مرغ‌ ها کم است به همین دلیل توزیع ‌کنندگان مرغ کمتر به‌ طرف پرورش این محصول می ‌روند.

وی با اشاره به اینکه تولید مرغ سبز برای مرغدارها بسیار پر هزینه‌ است، اما مرغدارها حاضر هستند این محصول را برابر با قیمت دیگر مرغ ‌ها عرضه کنند اظهار داشت : مرغ سبز یا بدون مصرف آنتی‌بیوتیک، به مرغی گفته می‌شود که در دوره پرورش از هیچ‌گونه داروی آنتی‌ بیوتیکی استفاده نکرده باشد.

دلیر صحرایی بر فرهنگ‌سازی و ترویج مصرف مرغ سبز تأکید کرد و افزود: تمام دستگاه ‌ها و سازمان‌ های مربوط فرهنگ‌ سازی استفاده از مرغ سبز یا بدون آنتی‌ بیوتیک و نحوه مصرف آن را اطلاع‌ رسانی کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.