رسانه ملی در نبرد نابرابر با 217 شبكه معاند

معاون امور استان های صدا و سیما در نشست رشد و تعالی شبكه های استانی در ارومیه گفت: شبكه های استانی باید با 217 شبكه فارسی زبان كه ایمان و اعتقادات جامعه را نشانه گرفته اند، مقابله كنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،دكتر علی دارابی در مراسم گشایش نخستین نشست رشد و تعالی شبكه های استانی رسانه ملی در ارومیه كه با حضور مدیران كل و معاونان صدا و سیمای مراكز استان ها برگزار شد، گفت: امروز دیگر رقابت شبكه های استانی به رقابت با یكدیگر و شبكه های ملی ختم نمی شود، بلكه باید با بازتعریف آنتن و جدول پخش به مقابله جدی با شبكه های فارسی زبانی بپردازید كه ایمان و اعتقادات جامعه ما را نشانه گرفته اند. 

معاون امور استان های رسانه ملی افزود: این رقابت كار سختی است و مدیران و برنامه سازان رسانه ملی باید در اجرای 15 اقدام تعریف شده معاونت امور استان ها اهتمام جدی كنند و برنامه های جدیدی ارائه دهند. 

معاون امور استان های رسانه ملی به مدیران كل صدا و سیمای مراكز استان ها یك ماه فرصت داد تا با توجه به محدودیت های اعتباری و مالی سازمان، برنامه جامع خود را برای تغییر جدی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی ارائه كنند و در پنج ماه آینده نیز نتیجه ملموس این تغییرات در آنتن شبكه های استانی دیده شود . دكتر دارابی شناسایی مسائل و مزایای نسبی هر استان و ارائه پیوست رسانه ای آن مسائل را از مهم‌ترین وظایف مدیران كل صدا و سیما در استان ها بیان كرد و گفت: گفتمان رسانه ملی بنا به فرمایش های مقام معظم رهبری باید گفتمان امید و پیشرفت باشد و باید از هرگونه سیاه نمایی، مچ گیری و تخریب پرهیز شود.

وی تقویت سواد رسانه ای را از مهم‌ترین ملزومات حرفه ای شدن در رسانه ملی بیان كرد و گفت: با توجه به  فضای مجازی و تاكید رهبر معظم انقلاب برای استفاده از این ظرفیت، افسران جنگ نرم در رسانه ملی باید با درك صحیح مختصات فضای مجازی و ظرفیت آنتن گام های مهمی در فعالیت حرفه ای بردارند.

دكتر دارابی از مدیران كل مراكز استان ها خواست با برگزاری جلساتی زمینه تعامل با نخبگان و صاحب نظران در استان ها را فراهم كنند و با تشكیل شورای راهبردی در هر مركز و اتاق فكر راه های مطلوب جذب مشاركت صاحبان خرد و اندیشه در كارها را فراهم كنند.

همكاری بایسته مراكز با شبكه "شما" ، توجه به برنامه های طنز و نشاط آور، معرفی دستاوردهای انقلاب و نظام به نسل جوان و ترغیب مردم با نمایش دستاوردهای دولت و توجه به آرشیو و استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان در این زمینه از دیگر محورهای سخنان معاون امور استان های رسانه ملی در آیین گشایش نخستین نشست رشد و تعالی مراكز استان ها در ارومیه بود.

مهندس مجرد، مدیركل صدا و سیمای آذربایجان غربی، نیز در این مراسم به تشریح ویژگی ها و جایگاه استان در ابعاد مختلف پرداخت و گفت: صدا و سیمای مركز ارومیه به عنوان نخستین مركز تلویزیونی پس از تهران یكی از درخشان‎ترین مراكز رادیویی و تلویزیونی كشور به شمار می رود كه با استفاده از ظرفیت نیروهای خلاق و توانمند توانسته است طیف گسترده ای مخاطبان را در این استان جذب كند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار