ایلام؛

روند کاهش آسیب های اجتماعی در ایلام امیدوار کننده است

استاندار ایلام از روند کاهش بروز آسیب های اجتماعی در این استان طی سال های اخیر ابراز خوشحالی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛محمدرضا مروارید اعلام کرد: یکی از اسیب های جاری دو دهه گذشته این استان سطح زیاد خودکشی بود که خوشبختانه آمارها کاهش 12 درصدی میزان خودکشی در این استان را نشان می دهد.

وی گفت: بسیاری از پرونده های تشکیل شده در محاکم قضایی با تشکیل شوراهای حل اختلاف و استفاده از توان بزرگان و مصلحان اقوام و قبایل مختلف منجر به صلح و سازش می شود که باید نقش این شوراها در کاهش دعاوی دادرسی روز به روز تقویت شود.

استاندار ایلام با قدردانی از تلاش های 12 ساله رئیس کل سابق دادگستری اظهار کرد: خدمات ماندگار فارس نوری در طول این مدت طولانی هیچگاه از اذهان مردم و مسئولان استان فراموش نخواهد شد و امیدواریم رئیس کل جدید نیز بتواند با تقویت نقاط قوت در راستای رفع مشکلات و نواقص احتمالی گام بردارد.

مروارید انتقال زندان مرکزی ایلام را از نیازهای ضروری مرکز استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت های مسئولان قضایی شاهد تکمیل زندان جدید تا پایان سال جاری باشیم.

رئیس کل سابق دادگستری استان ایلام نیز در این آیین گفت: میزان فضاهای ساختمانی دادگستری استان 12 سال پیش 27 هزار و 214 متر مربع بود که هم اکنون با افزایش 225 درصدی به 61 هزار و 104 متر مربع رسیده است.

فارس نوری اضافه کرد: عملیات احداث مجتمع قضایی شماره 2 شهر ایلام نیز در فضایی با زیربنایی 12 هزار و 500 متر مربع در حال انجام است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: تلاش در راستای کاهش اطاله دادرسی از رویکردهای دادگستری استان طی این مدت بوده و هم اکنون شاخص متوسط رسیدگی به پرونده ها از 153 روز در پایان سال 93 به 114 روز در انتهای سال گذشته رسیده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.