ایلام؛

معرفی نفرات برتر همایش منطقه ای محمد رحیم خان کُرد

12 نفر برگزیده نخستین همایش منطقه ای محمد رحیم خان کُرد معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، لحظاتی پیش نفرات برگزیده نخستین همایش منطقه ای فرهنگی ادبی بزرگداشت محمد رحیم خان کُرد در آبدانان مشخص شدند.

در این همایش که با حضور محققان، فرهیختگان، نویسندگان، پژوهشگران، معتمدان و اساتید دانشگاه از استان های خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی آبدانان برگزار شد، از نفرات برتر 4 محور همایش با اهدا تندیس و لوح تقدیر، تجلیل شد.

نفرات برتر هر بخش به تفکیک زیر به عنوان برگزیدگان نخستین همایش منطقه ای فرهنگی ادبی محمد رحیم خان کُرد انتخاب شدند.

در بخش مقالات ادبی؛ محمد سلیمانخانی و یاسر سهرابی از استان ایلام(آبدانان) با دو مقاله پژوهشی در خصوص اشعار و مکاتب ادبی و مقایسه شعر مولوی و محمد رحیم خان کُرد به عنوان نفرات برتر این بخش انتخاب شدند.

در بخش مقالات هنری؛ فرامرز پالیزبان با اثری با عنوان تحلیل و بررسی خوشنویسی کُرد پشت کوه از استان خوزستان(اندیمشک) به عنوان تنها فرد این بخش انتخاب شد.

در بخش شعر؛ غلامرضا خدارحمی، حشمت بارانی، کیمیا حاصلی و تورج حاصلی از استان ایلام (آبدانان) و جواد محمدی از شهر ایلام به عنوان نفرات برتر این بخش شناسایی شدند.

در بخش مقالات تاریخی؛ مراد مرادی مقدم و کیومرث شفیعی با آثاری در خصوص تاریخ سیاسی لرستان و ایلام در عصر محمد رحیم خان کُرد به ترتیب از استان های ایلام(آبدانان) و کردستان(سنندج)، محمد رمضانی با اثر پژوهش مختصر در خصوص شخصیت و ابعاد شخصیتی محمد رحیم خان کُرد از استان همدان(شهر همدان) و ابراهیم حافظ نژاد با اثر تاریخ زندگی سیاسی و اجتماعی محمد رحیم خان کُرد در این بخش انتخاب شدند.

به گفته  یحیی حافظ نژاد دبیر همایش، در نخستین همایش منطقه ای محمد رحیم خان کُرد، تعداد 33 اثر علمی اعم از مقالات ادبی، هنری و تاریخی و  بخش شعر از محققان و پژوهشگران و همچنین شاعران 6 استان کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که تعداد 12 نفر به عنوان افراد برگزیده این همایش منطقه ای انتخاب شدند.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
این همایش نشان از توجه مسئولین استان در خصوص فرهنگ و ادب مردم استان ایلام داشت امیداست استمرار داشته باشد