ایلام؛

آگاه سازی اذهان عمومی از عمق فاجعه منا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: باید با آگاه کردن مردم از فاجعه منا عمق جنایات آل سعود بر همگان آشکار شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سلمان رستمیان اعلام کرد: با وجود اینکه در استان هیچ شهید یا مجروحی در فاجعه منا نداشتیم اما برای تشریح و اطلاع رسانی این حادثه هولناک و حضور نداشتن مردم ایران در کنگره عظیم حج امسال برنامه های گرامیداشت این عزیزان در مراسم دعای عرفه و عید قربان به بهترین شکل اجرا می شود.

وی گفت: بی تدبیری آل سعود در مورد حادثه عظیم منا و نیز ممنوعیت اعزام حجاج ایرانی باید از طریق رسانه ها ابعاد جهانی به خود گیرد و نباید آنها گمان کنند که ملت ایران تحت تاثیر ممانعت عربستان از ورود حجاج، جنایت منا را فراموش می کنند.

رستمیان افزود: آداب و مناسبات روز عرفه و عید قربان با همکاری دستگاه هایی چون بنیاد شهید، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، سپاه، شهرداری و دیگر ادارات با موضوع گرامیداشت 465 شهید منا در گلزار شهدای گمنام ایلام برگزار می شود.

وی در رابطه با اینکه این افراد در شمار شهیدان قرار می گیرند، گفت: مقام معظم رهبری بعد از اطمینان حاصل کردن از این جنایت مبنی بر تضعیف شیعیان و هدف به شهادت رساندن و توطئه آل سعود، آنها را شهید خواندند.

رستمیان تاکید کرد: ما باید برای آگاهی مردم و شفاف سازی افکار عمومی این موضوع را مطرح کنیم و جایگاه این شهیدان را ارزشمند و گرامی بدانیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: همه امکانات و تمهیدات لازم برای اجرای برنامه های گرامیداشت یادواره شهدای منا را فراهم کرده ایم و از مسئولان اجرایی می خواهیم برنامه های پیشنهادی خود را اطلاع دهند.

مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز در این نشست اظهار کرد: تبیلغات با اطلاع رسانی تفاوت دارد صدا و سیما باید در حوزه تبلیغات مشارکت کند و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز اطلاع رسانی در این زمینه را عهده دار شود و بخش ویژه ای را به اخبار این مراسم اختصاص دهد.

جواد رحیمی مقدم گفت: هر چند در استان ایلام شهید منا نداشتیم اما بنا به وظیفه خود باید اهمیت موضوع را در نظر گرفته و وظیفه خود را ادا می کنیم.

وی افزود: برای پوشش خبری این موضوع در ایلام باید رسانه ها، خبرگزاری ها و روابط عمومی ها متمرکز شوند ضمن اینکه از سایر اقلام تبلیغاتی از جمله نصب بنر در سطح شهر با همکاری شهرداری ها باید استفاده کرد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.