کره شمالی بيانيه شورای امنيت را رد کرد

کره شمالی ضمن رد بیانیه شورای امنیت تهدید کرد اقدامات قابل توجه بیشتری را انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد: کره شمالی به طور قاطع این بیانیه را به عنوان اقدامی غیر قابل تحمل علیه شأن، حق موجویت، حاکمیت و حق دفاع از خود، رد می کند.

این بیانیه پیونگ یانگ در پی اقدام کره شمالی به آزمایش سه موشک بالستیک در روز دوشنبه، منتشر شد. این آزمایش های موشکی در حالی انجام شد که قدرت های جهانی برای شرکت در نشست سران گروه 20 در چین گردهم آمده بودند.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از این آزمایش های موشکی تمجید کرد و آن را بی عیب و نقص نامید. شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی برای بررسی واکنش به این آزمایش های موشکی اعلام کرد این اقدام کره شمالی نقض جدی تعهدات و وظایف بین المللی پیونگ یانگ و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

شورای امنیت همچنین هشدار داد از نزدیک اوضاع را زیر نظر خواهد داشت. این سند به اجماع از جمله با حمایت چین، که تنها متحد کره شمالی است، تصویب شد.

قطعنامه های سازمان ملل متحد هر گونه استفاده کره شمالی را از فنآوری موشکی بالستیک ممنوع کرده است، با این حال، کره شمالی امسال چهارمین آزمایش هسته ای و مجموعه ای از آزمایش های موشکی را انجام داد.

این اقدامات کره شمالی موجب شد کره جنوبی از برنامه هایی برای استقرار یک سامانه ضد موشکی آمریکا برای مقابله با چنین تهدیدهایی خبر دهد. کره شمالی پس از نخستین آزمایش هسته ای خود در سال 2006 میلادی با مجموعه ای از تحریم های سازمان ملل متحد روبرو بوده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد کیم جونگ اون شخصا بر آزمایش موشکی روز دوشنبه نظارت کرد و وعده داد این کشور به توسعه زرادخانه هسته ای خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت این کشور به تقویت نیروی هسته ای به شیوه ای برنامه ریزی شده ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار