الماسی در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

شوراها جلوی فساد شهرداری و ارگان‌های شهری را بگیرند

نماینده استان اصفهان گفت: اعضای شوراهای اسلامی در شهرها باید از ابزارهای پیش بینی شده در قانون برای پیشگیری فساد در حوزه شهرداری‌ها و ارگان های شهرداری استفاده کنند.

شوراها جلوی فساد شهرداری و ارگان‌های شهری را بگیرندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن الماسی نماینده استان اصفهان در سی و یکمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با اشاره به مبارزه با فساد به خصوص فساد مالی که یکی از مسائل مورد بحث در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی به شمار می آید، اظهار داشت: اگر چه به نظر می‌رسد که طرح این موضوع در این زمان که به انتخابات نزدیک می‌شویم بیشتر رنگ سیاسی به خود گرفته و ابزاری برای خارج کردن افراد گروه‌ها از میدان رقابت است اما مبارزه با فساد نباید مقطعی باشد، چرا که به مبارزه پیگیر این پدیده نیازمند هستیم.
 
وی افزود: فساد در قرآن مجید مصادیق زیادی دارد و به هر نوع کج روی، ظلم، هدر دادن منابع، زیان رساندن به دیگران اطلاق می‌شود به همین منظور باید در مقابل فساد ایستاد.
 
الماسی با بیان اینکه سوء استفاده از قدرت عمومی به نفع منافع شخصی اطلاق می شود، تصریح کرد: عامل فساد را خود انسان معرفی می‌کند چرا که فساد انسانی اثرات عمومی دارد  و کسانی که به چنین اعمالی دست می‌زنند بدون تردید به جان و مال و آبروی دیگران تجاوز کرده و آسایش و امنیت عمومی را به خطر می اندازند و مفسدان فی الارض محسوب می‌شوند.
 
نماینده استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای مقابله با مفسدان فی الارض مجازات شدیدی پیش بینی شده است، گفت: فساد با ظلم تفاوت دارد، چرا که نتیجه ظلم به خود فرد باز می‌گردد، اما نتیجه فساد کل جامعه را در بر می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: نمونه‌های فساد در جامعه‌های امروزی به صورت اختلاس، رشوه، راند خواری، تعاملات مصالح، باند بازی، فامیل سالاری و باند بازی و آشنا پروری در مقابل شایسته سالاری خودنمایی می‌کنند.
 
الماسی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد راه کارهای زیادی مطرح شده است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر  و توسعه قانون گرایی و ایجاد نظم عمومی، اصلاح ساختار و شفاف سازی مسئولیت‌ها، ایجاد تیم  نظارت و ارزش یابی با شاخصه‌های مربوطه و غیره می‌تواند جزء راهکارهای مناسب برای مبارزه با فساد باشد.
 
نماینده استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما به عنوان اعضای شورای اسلامی در شهرها باید با ابزارهای پیش بینی شده در قانون برای پیشگیری از فساد در حوزه‌ شهرداری و ارگان‌های شهری استفاده کنیم، تصریح کرد: استفاده و به کار گیری حسابرسی خبره توسط شورا و پرداخت هزینه‌های آن از طریق بودجه شورا، استفاده از طرح تکریم ارباب رجوع و اعلام ضوابط و مسیر دقیق امور و همچنین هدایت مراجعین جهت حذف مداخلات بی مورد و پیشگیری از رشوه و سوء استفاده، شرکت فعال نماینده شورا در کمیسیون ‌های مناقصات می تواند تاثیر زیادی در راستای پیشگیری از فساد در حوزه شهرداری و ارگان‌های شهری باشد.
 
وی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد شهرداری، کنترل نهایی بودجه و عملکرد در پایان سال، تفریق بودجه و همچنین بازدید و کنترل‌های اتفاقی از طرح‌های عمرانی و خدماتی می‌تواند جلوی فساد در این نهادها را بگیرد.
 
وی در ادامه سخنان خود از معاون وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد که سالن سر پوشیده 12 هزار نفری شهرستان کاشان که چندین سال نیمه تمام و مستهلک مانده را تکمیل کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار