سالاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مصوبه برج باغ، درختان شهر را از بین برده است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تصویب مصوبه برج باغ، تعداد زیادی از باغات و باغ شهرهای تهران از بین رفته است.

مصوبه برج باغ، درختان شهر را از بین برده استمحمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران در خصوص برج باغ، اظهار داشت: این مصوبه در دوره دوم شواری شهر تهران تصویب شده، به همین دلیل برخی از اعضای شورا با برج باغ هایی که در حال حاضر ساخته می شوند، مخالف هستند.

وی افزود: اگرچه نیت کسانی که این مصوبه را به تصویب رسانده اند در راستای حفظ باغات تهران بوده اما معتقدیم این مصوبه باعث از بین رفتن بسیاری از باغات و باغ شهرهای تهران شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با تصویب این مصوبه، سطح اشغال در هر طبقه از 60 به 30 درصد کاهش یافت در حالی که تعداد طبقات در ارتفاع افزایش پیدا کرد.

 سالاری با اشاره به اینکه به موجب مصوبه شورای شهر و محاط طرح تفصیلی باید پارکینگ برای ساختمان تامین شود،‌ تصریح کرد: برای صدور پروانه در برخی از مناطق بعضا این 30 درصد تا 40 الی50 درصد هم افزایش یافته که این موضوع خلاف مصوبه است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر زیر زمین ها را تا 60 الی70 درصد سطح اشغال داده اند، گفت: به همین دلیل در زمینی که باغ است وقتی زیر زمینش را 60 الی 70 درصد برای تامین پارکینگ گودبرداری می کنند، در ابتدا باید درختان را قطع کنند به همین دلیل با این اتفاق دیگر درختی باقی نمی ماند.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: به همین منظور پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر بر این است که این لایحه اصلاح و تعداد طبقات کاهش یابد.

سالاری تاکید کرد: در حال حاضر افزایش تعداد طبقات باعث شده که خط افق و آسمان رعایت نشود و همچنین یک نا به هنجاری در سیما و منظر شهری ایجاد شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار