ادعای اردوغان: ما به درخواست مردم سوریه وارد این کشور شدیم

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که عملیات نظامی این کشور در سوریه بنا به درخواست مردم این کشور بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری "آناتولی"؛ "رجب طیب اردوغان" –رئیس جمهور ترکیه- گفت که ارتش این کشور اکنون بزرگترین عملیات در تاریخ ترکیه علیه گروه "پ.ک.ک" را انجام می دهد.

"اردوغان" افزود: "پس از علمیات نظامی ما، اکنون دیگر هیچ عنصری از داعش در شهر جرابلس و شهرک الراعی حضور ندارد؛ آنها فرار می کنند و ماهم آنها را دنبال می کنیم. ما به عملیات خود علیه انها ادامه می دهیم؛ این عملیات تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ دلیلی برای توضیح آن وجود ندارد؛ ما برنامه های خاص خود را داریم و این برنامه ها تأمین امنیت ترکیه را در بردارد."

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات روسیه که گفته بودند آنکارا باید برای ورود به خاک سوریه از دمشق اجازه می گرفت مدعی شد: "ما به خواسته مردم سوریه وارد این کشور شدیم و در موضعی قرار نداریم تا لازم باشد از دولتی اجازه بگیریم که 600 هزار نفر از مردم خود را کشته است."

"اردوغان" اضافه کرد: "سرعت عمل و موفقیت عملیات "سپر فرات" در سوریه، دیدگاه افکار عمومی جهان مقابل منطقه را تغییر داد و از این به بعد، دیگر امکان راه اندازی هیچ سناریویی در منطقه بدون موافقت ترکیه وجود ندارد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
اقای اردوغان دیر نیست با اردنگی مردم سوریه از این کشور با کشته های زیاد و اعتراض ملت ترکیه با خفت و خواری اخراج شوید . متاسفانه شما سیاستمدار بی اخلاق هستید که از زمانه و وقایع عبرت نمی گیرد .
ارتش را وارد خام عراق می کنید ، از مردم عاق اجازه گرفته اید ! به خاک کشور سوریه که توسط دولت شما گرفتار گروه های تروریست شده است ، تجاوز می کنید ، از طرف مردم سوریه دعوت شده اید !
این چه منطق احمقانه ای است که رئیس حکومت کشور ترکیه که از اداره امور داخلی کشورش عاجز است برای قانه کردن دیگران استفاده می کند ؟
شورای امنیت سازمان ملل که هم کر است و هم کور است و لایعقلون است ! نباید موضع داشته باشد ؟
آخرین اخبار