یزد؛

معرفی کتاب‌های هنرمندان در نشست تخصصی کتاب‌خوان هنر

هنرمندان یزدی کتاب‌های خود را در نشست تخصصی کتاب‌خوان هنر معرفی کردند.


رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری موفق نشست‌های کتاب‌خوان در سال گذشته گفت: در سال گذشته 58 نشست کتابخوان عمومی، تخصصی و نشست ویژه مدارس در استان یزد برگزار شد و شاهد استقبال چشمگیر مردم استان از این نشست‌‌ها بودیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز  بیش از 350 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای در تمامی 100 باب کتابخانه عمومی یزد برگزار و بیش از 2 هزار عنوان کتاب نیز در این نشست‌ها معرفی شده است.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست ویژه کتاب‌خوان آثار استاد شهید مطهری، آثار مرحوم مهدی آذریزدی و ازدواج و خانواده از ابتدای سال جاری، تصریج کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 95 سه نشست کتاب‌خوان تخصصی در حوزه‌های هنر، رسانه و اخلاق در استان یزد برگزار خواهد شد که جلسه حاضر، نخستین نشست تخصصی استان با محوریت هنر است.

در ادامه این نشست، محمود رهبران، احمدرضا قدیریان، رقیه توکلی، محمود دهقان هراتی و علیرضا ارجمندی به ترتیب کتاب‌های «ترکیب‌بند مولانا محتشم کاشانی» اثر غلامحسین امیرخانی، «برج قحطی» اثر هادی حکیمیان، «چهل فیلم، چهل فیلمساز، چهل نقد» نوشته محمد بهارلو، «نشانه‌شناسی» نوشته آلن استن و «تئوری بنیادی موسیقی» اثر پرویز منصوری را به حاضران معرفی کردند.

در پایان نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی هنر استان یزد که با حضور علی غیاثی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عباسعلی دانافر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عباس ملازینلی، مشاور ارتباطات و روابط عمومی استاندار یزد، حجت‌الاسلام سیدمحمد جواد صداقت کشفی، قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان برگزار شد، از اساتید ارائه دهنده معرفی کتاب با اهدای لوح سپاس، تندیس نشست و هدایای فرهنگی قدردانی شد.

اجرای نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی هنر استان یزد را غلامرضا محمدی، مشاور فرهنگی استاندار یزد و از شاعران برجسته استان بر عهده داشت.
 
در این نشست تخصصی، 5 تن از اساتید هنر در رشته‌های خوشنویسی، ادبیات، سینما، نمایش و موسیقی به معرفی کتاب‌های برگزیده خود در حوزه‌های تخصصی هنر پرداختند.

 نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی هنر با حضور هنرمندان به همت ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و با همکاری و پشتیبانی شرکت ترمه حسینی در تالار هنر یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار