طراحی نقشه سرقت در مراسم عروسی/سارق آشنا دستگیر شد+تصاویر

سارق آشنا که اقدام به دزدی طلا و جواهرات از منزل یکی از اقوامش کرده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت 20:30 مورخه 14/05/1395 وقوع یک فقره سرقت منزل در بلوار شهداي صادقيه- خیابان شهیداكرمي به کلانتری 118 ستارخان اعلام شد . 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات از صاحبِ خانه مشخص شد که سارق یا سارقین اقدام به سرقت مقادیر قابل توجهی پول و طلا و ارز به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان از منزل مالباخته کردند . 

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 2 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

با اعلام خبر سرقت منزل به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران ، تیم بررسی صحنه سرقت پایگاه دوم پلیس آگاهی در محل سرقت حاضر و در همان بررسی های اولیه مشخص شد که سرقت بدون هرگونه تخریب انجام شده و سارق یا سارقین با استفاده از کلید اقدام به سرقت کردند . 

اظهارات اولیه مالباخته : 

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی با اشاره به این موضوع که کمتر از دو ساعت در خانه حضور نداشته و سرقت در همین مدت زمان کوتاه انجام شده است ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت :" حدودا ساعت 18:00 جهت انجام خرید ، به همراه اعضای خانواده از خانه خارج شدیم ؛ حدودا ساعت 20:00 زمانیکه به منزل بازگشتیم ، در کمال تعجب با بهم ریختگی وسایل داخل خانه روبرو شدیم ! بلافاصله به محل نگهداری طلا و جواهرات و ... در گاوصندوق داخل یکی از اتاق ها مراجعه و در آنجا متوجه تخریب درب گاوصندوق و سرقت طلا و جواهرات ، پول و ارز داخل آن شدیم " . 

تصویر سارق در دوربین های مداربسته : 

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل سرقت اطلاع پیدا کردند که بالای در ورودی مجتمع محل سکونت مالباخته ، یک دوربین مداربسته پیش بینی شده؛ بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته مورد بازبینی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی سارق در زمان ورود به مجتمع در ساعت 18:00 شدند . 

متأسفانه محل نصب دوربین مداربسته بگونه ای تعیین شده بود که عملا تصویر واضح و روشنی از چهره و صورت سارق در اختیار کارآگاهان قرار نگرفت ؛ از سوی دیگر با بررسی نحوه ی ورود سارق به مجتمع ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که شخص سارق با اطلاع دقیق از محل دوربین با استفاده از کلید و بدون هرگونه فشار و تخریب ضمن استفاده از کلاه و عینک بگونه ای وارد مجتمع شده که دوربین مداربسته موفق به گرفتن تصویری واضح از چهره او نشده بود . 

طراحی نقشه سرقت در مراسم عروسی/سارق آشنا دستگیر شد+تصاویر

شناسایی و دستگیری متهم : 

با توجه به شواهد و دلایل جمع آوری شده ،  کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت می بایست توسط فردی آشنا و احتمالا از دوستان یا بستگان مالباخته انجام شده باشد ؛ لذا تحقیقات نامحسوس پلیسی در خصوص شناسایی مظنون از میان افراد مرتبط با مالباخته و خانواده وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت . 

همزمان با ادامه تحقیقات از سوی کاراگاهان ، تصویر یکی از بستگان مالباخته در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که کلاه و عینک استفاده شده در تصویر توسط این شخص بنام مهدی ( 35 ساله ) شباهت بسیار زیادی با کلاه و عینک استفاده شده در صحنه سرقت توسط سارق داشت. 

با شناسایی مهدی به عنوان مظنون سرقت ، تحقیقات پلیسی در خصوص ارتکاب سرقت توسط وی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان با جمع آوری دلایل و قرائن پلیسی اطمینان پیدا کردند که سرقت توسط مهدی انجام شده است ؛ لذا ضمن انجام هماهنگی با مقام قضایی ، مهدی در محل سکونتش در محدوده میدان آزادی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، در برابر دلایل و قرائن پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتا به انجام سرقت و فروش طلا و جواهرات مسروقه در محدوده ی بازار اعتراف کرد . 

طراحی نقشه سرقت در مراسم عروسی/سارق آشنا دستگیر شد+تصاویر

اعترافات متهم : 

متهم در اعترافاتش ، در خصوص نحوه ی تهیه کلید منزل مالباخته به کارآگاهان گفت : " چند روز پیش از سرقت ، بهمراه مالباخته در یک مراسم عروسی حضور داشتیم ؛ بنده به همراه مالباخته دور یک میز پذیرایی نشسته بودیم و مالباخته کُتش را که دسته کلید منزلش نیز داخل جیب آن قرار داشت ، بر روی یکی از صندلی های اطراف میز آویزان کرده بود . در یک لحظه از نبودن مالباخته استفاده کرده و دسته کلیدش را از داخل جیب کتش برداشتم؛ به سرعت از تالار پذیرایی خارج و به یک مغازه کلیدسازی در همان نزدیکی رفته و دسته کلید دومی را برای خودم تهیه کردم. دسته کلید اصلی را بدون آنکه مالباخته متوجه نبودن آن شود ، داخل جیب کُت گذاشتم و از فردای آنروز محل سکونت مالباخته را در ساعت های مختلف تحت نظر قرار دادم ؛ سرانجام زمان مناسب جهت انجام سرقت را بدست آورده و زمانیکه مالباخته به همراه همسر و فرزندش با خودرو از خانه شده بودند ، به سرعت وارد خانه ی آنها شده و ... " . 

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در ادامه رسیدگی به پرونده ، خریدار طلا و جواهرات مسروقه در محدوده بازار تهران نیز شناسایی و متهم پرونده نیز با قرار قانونی روانه زندان شد " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
ای بابا فردا آزاده دوباره میره دزدی نترس.خونه اقوام مارم زدن پرو پرو آزاد شده داره میگرده!!!!!!!!
آخرین اخبار