طرح نظارتی ویژه مدارس آذربایجان غربی از 20 شهریور آغاز و تا 20 مهر ادامه می باید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مهر و سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها، تقاضا برای خرید لوازم التحریر، کیف و کفش و سایر ملزومات تحصیلی افزایش می یابد.

سلیمان علیزاده افزود: بنابراین ضروری است که به منظور بازرسی و نظارت بر قیمت، تامین، توزیع وارائه به موقع کالاو خدمات الویت دار این ایام یعنی"طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس 1395" با هماهنگی دستگاه های مرتبط جهت جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها و بروز تخلفات احتمالی از سوی واحد های تولیدی، توزیعی و خدماتی و نیز رسیدگی سریع به شکایات وگزارش های مردمی از 20 شهریور تا 20 مهر اقدام شود.

وی تصریح کرد: در این باره با اطلاع رسانی مناسب از طریق وسایل ارتباط جمعی در خصوص چگونگی ارائه شکایات و گزارش های مردمی، نشانی، تلفن دفاتر و رسیدگی سریع به اینگونه موارد و نیز نحوه برخورد با تخلفات احتمالی در زمان اجرای طرح، در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: در این رابطه هماهنگی لازم با سازمان تعزیرات حکومتی انجام شده و ضمن برگزاری گشت های مشترک و رسیدگی سریع به پرونده های متشکله، هماهنگی با مراجع ذیربط در زمینه تامین، توزیع و قیمت دفترچه های دانش آموزی، کتاب، پوشاک، کیف وکفش و روپوش مدارس انجام می شود.

علیزاده از ممانعت از فروش اجباری کالا به همراه توزیع دفترچه های دانش آموزی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن نظارت ویژه بر تعیین و رعایت نرخ سرویس های ایاب و ذهاب مدارس با همکاری اتحادیه مربوطه و اداره آموزش و پرورش آن شهرستان و نیز نظارت بر عملکرد آموزشگاه ها و مدارس غیر انتفاعی در دریافت شهریه های مصوب پیش بینی می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان غربی با تاکید بر جلوگیری از توزیع و فروش لوازم التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی کیفیت با هماهنگی مراجع ذیربط گفت:

از سوی دیگر استفاده از توان ناظران افتخاری به منظور انجام نظارت نامحسوس بر واحدهای صنفی و رسیدگی به این گزارش ها در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.