کرمانشاه؛

320 دانش‌آموزمتقاضی جهشی درس خواندن

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: امسال 320 دانش‌آموز کرمانشاهی متقاضی جهشی درس خواندن شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مسلم امیری افزود: بر اساس بررسی‌ و سنجش‌های انجام شده 193 نفر از این دانش‌آموزان صلاحیت هوشی لازم برای جهش تحصیلی را کسب کرده‌اند.


امیری افزود: متقاضیان جهش تحصیلی پس از تایید صلاحیت هوشی باید در آزمون‌های پایه بالاتر شرکت کرده و در صورت موفق شدن در سال تحصیلی جدید می‌توانند جهش تحصیلی داشته باشند.

معاون آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه افزود: این دانش‌ آموزان سال تحصیلی گذشته در پایه‌های دوم، سوم و چهارم ابتدایی تحصیل کرده‌اند.

امیری سپس با بیان اینکه در سال‌های قبل جهش دانش‌آموزان پایه اول را نداشتیم، گفت: اخیرا بخشنامه‌ای از وزارتخانه آمده  که بر اساس آن دانش‌آموزان پایه اول سال تحصیلی گذشته در صورت تمایل می‌توانند متقاضی جهش تحصیلی شوند.

وی با بیان اینکه کلاس‌اولی‌های سال گذشته که متقاضی جهش تحصیلی هستند باید به آموزش و پرورش مراجعه کنند، افزود: تنها دانش‌آموزانی که شرایط خیلی ویژه داشته باشند و از نظر هوشی سرآمد باشند، با مطرح شدن درخواستشان در کمیسیون‌های خاص و پذیرفته شدن می‌توانند جهش تحصیلی داشته باشند که البته این نوع از جهش برای دانش‌آموز خاص با استعدادهای ویژه است.

امیری گفت: بازخوردهای بخشی از دانش‌آموزان که در سال‌های گذشته جهش تحصیلی داشته‌اند حاکی از موفقیت‌آمیز بودن جهش تحصیلی تنها در موارد استثنایی است.

به گفته امیری سال گذشته حدود 500 نفر دانش‌آموز متقاضی جهش تحصیلی در استان داشتیم که بیش از نیمی از آنها موفق به جهش تحصیلی شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.