وزارت ارتباطات اعلام کرد؛

22 شهریور،آخرین فرصت ارائه ایده اپلیکیشن نویسی برای اربعین حسینی

با توجه به نزدیکی فرا رسیدن ایام محرم و اربعین حسینی و خیل عظیم زائران جهت پیاده روی از ایران به عراق، ستاد اربعین در وزارت ارتباطات شکل گرفته است.

22 شهریور،آخرین فرصت ارائه ایده اپلیکیشن نویسی برای اربعین حسینی
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به نزدیکی فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان و اربعین حسینی و خیل عظیم زایران جهت پیاده روی از ایران به عراق، به سنت سال قبل و از چند ماه گذشته اقدامات و پیش بینی‌های لازم برای ایجاد زمینه‌های برقراری ارتباطات باکیفیت مناسب توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت که می‌توان به حکم وزیر ارتباطات برای تشکیل ستاد اربعین و انجام فعالیت‌های لازم اشاره کرد.

در این زمینه مهندس آذری جهرمی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که ریاست این ستاد را بر عهده دارد، گفت: بنا به تجربه هر ساله حضور زائران در روزهای منتهی به اربعین حسینی در عراق و پیاده روی از مرز ایران تا کربلا معلی، باعث شد تا برای کاهش اختلال احتمالی ستاد مدیریتی در این زمینه تشکیل دهیم.

آذری جهرمی با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته زیرساختی گفت: این ستاد، که در 2 بخش زیرساخت ارتباطی و بخش اپراتوری در حال فعالیت است، جلساتی را با اپراتورهای عراق و ایران و مدیران استانهای مرزی کشور برگزار کرد تا تدابیر مورد نیاز برای کاهش اختلال در ارتباطات زائران و مجاوران اتخاذ گردد.
معاون وزیر ارتباطات اقدامات دو طرف را مناسب ارزیابی کرد و افزود: هم شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیت مدارات بین‌المللی خود را افزایش داد و هم اپراتورهای عراقی قول داده‌اند که ظرفیت شبکه خود را نسبت به سال گذشته بهبود بخشند تا ارتباطات زایران در طول مسیر و زمان استقرار کیفیت لازم را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت زیرساخت در ادامه افزود: ارائه خدمات wifi در مسیر نجف تا کربلا، تأمین ارتباطات اینترنتی مناطق مرزی و ارائه سرویس محتوایی از جمله اقداماتی است که مقرر گردید اپراتورهای ایرانی با همکاری اپراتورهای عراقی انجام دهند.

آذری جهرمی اپلیکیشن نویسی را برای خدمات زائران اربعین را یکی از نمونه‌های ارائه سرویس محتوایی دانست و گفت: یکی از اپراتورها وظیفه ارائه سرویس محتوایی را عهده دار شد که برگزاری مسابقه فراخوان ایده‌های اپلیکیشن نویسی از آن جمله است.

وی در خصوص این سرویس محتوایی گفت: این سرویس توسط یکی از اپراتورها و با حمایت ستاد انجام می‌شود که یک زمینه جدید برای ارتقای سطح برنامه‌ها در ایام اربعین است.

گفتنی است؛ به منظور درک هرچه بهتر گستره فرهنگ عاشورا و حقایق اربعین حسینی (ع) و استفاده فرصت عظیم بزرگ‌ترین تجمع انسانی در اربعین حسینی برای تولید محتوای فاخر و سالم و در کنار آن به کارگیری پتانسیل فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی برای توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی، تسهیل در زیارت حرمین شریفین، رفع نیازهای مجاوران و زایران حسینی و در نهایت بسترسازی برای آرامش، آسایش، رفاه و راحتی بیشتر آنها، تصمیم به برگزاری یک مسابقه مردمی ارائه ایده و طراحی اپلیکیشن‌های موبایلی مرتبط با این واقعه بزرگ برگزار می‌شود.

با توجه به حضور میلیونی عاشقان سیدالشهدا (ع) در مراسم با شکوه اربعین و سنت دیرینه خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران حسینی، ایرانسل نیز بر این اساس از تمامی صاحبان ایده و برنامه‌نویسان توانمند دعوت کرده که با شرکت در این مسابقه و ارائه ایده‌ها و خلق برنامه‌های کاربردی جدید و جذاب، ضمن مشارکت در این حرکت عظیم و کسب اجر معنوی، استعداد و مهارت خود را نیز ارزیابی کنند.

در این رقابت، از میان آثار ارسالی، ایده‌ها و نرم‌افزارهای برتر با موضوع «راهپیمایی میلیونی زائران کربلای معلی» و با محوریت سهولت زیارت و رفع نیازهای شرکت‌کنندگان در این گردهمایی انتخاب خواهند شد و ۵ ایده برتر داوری شده، تا مرحله بهره‌برداری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان تا روز ۲۲ شهریور ماه مصادف با عید سعید قربان فرصت دارند تا ایده‌ها و طرح‌های خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند. نرم‌افزارهایی که قبلاً در مسابقه‌ها شرکت کرده‌اند و یا هم اکنون در بازارهای اپلیکیشن موبایلی در حال عرضه هستند نیز امکان شرکت در این رقابت را دارند و از این نظر محدودیتی در مسابقه وجود ندارد.

همچنین پدیدآورندگان و ایده پردازان می‌توانند در قالب شخصیت حقیقی یا حقوقی در این مسابقه شرکت کنند و هر ایده پرداز و پدیدآورنده می‌تواند فقط یک ایده یا اپلیکیشن را به دبیرخانه برگزاری مسابقات ارسال کند.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار