مشهد؛

تشکیل کمیته ی ویژه ی پدافند غیرعامل انتقال خون در خراسان رضوی

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی خواستار تشکیل کمیته ی ویژه ی پدافند غیرعامل انتقال خون دراستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فروزان دربازدید از اداره کل انتقال خون استان، ازکارکنان این مجموعه به عنوان خادمان گمنام حوزه ی بهداشت و سلامت یاد کرد که برای تأمین خون و فرآورده های خونی تلاش می کنند.

وی با تشریح جایگاه پدافند غیرعامل در ایمنی و سلامت جامعه، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و تأکید بر به حداقل رساندن خسارت های ناشی از عدم دانش و اطلاعات و نظر به اهمیت مأموریت انتقال خون باید کمیته ویژه ی پدافند غیرعامل انتقال خون استان بزودی تشکیل و اعضای آن تعیین و فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی افزود: با توجه به توافقی که با آستان قدس رضوی انجام شده است مقرر شده چهار پایگاه در اطراف حرم مطهر با هدف انجام امور مربوط به هلال احمر، پدافندغیرعامل، مدیریت بحران و انتقال خون راه اندازی شود.

فروزان بر آمادگی این اداره کل برای آموزش پرسنل و نیز مساعدت در راستای تجهیز امکانات تأکید و تصریح کرد: باتوجه به تأکیدات استاندار موضوع پدافند غیرعامل در اولویت دستگاه های اجرایی استان قرارگرفته و در حال حاضر شاهد افزایش فعالیت های اجرایی در این زمینه هستیم.

سیدحمیدرضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون استان نیزباتشریح اقدامات و فعالیت های این سازمان، افزود: آموزش و تجهیز تمام سطوح جامعه به ویژه سرمایه انسانی سازمان ها به دانش روز و آگاهی بخشی آنان برای پیشگیری و یا مقابله با تهدیدات و نیز ایمن سازی و افزایش امنیت و ارتقاء کیفیت خدمات از اولویت های اصلی در کشورها محسوب می شود.

وی افزود: نگاه نوین و تغییر اساسی در رویکرد مدیریت پدافند غیرعامل استان و تأکید بر رویکرد تعامل موثر و اثربخش، نوید آینده ای روشن در جهت آگاه سازی جامعه و سازمان ها را می دهد.

مقرر شد در آینده ی نزدیک، تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل پدافند غیر عامل استانداری و انتقال خون خراسان رضوی منعقد شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.