بازگیر به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

حضور سرزده صاحب یک بوستان عمومی در تهران دردسر ساز شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، گفت:صاحب بوستان عمومی ارمغان، پس از 26 ساله به تازگی پیدا شده است.

محدحسین بازگیر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فروش بوستان 26 ساله «ارمغان» که در حاشیه خیابان اصلی جردن، بالاتر از ظفر و در جنوب کوچه ارمغان غربی و در شمال خیابان قرار دارد، اظهار داشت: براساس قانون حفظ و گسترش باغات، درختان و فضای سبز؛ مسئولیت اصلی درختان، باغات و فضای سبز شهر تهران با شهرداری تهران است، حتی اگر این درختان در ملک خصوصی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: شورای شهر تهران در این رابطه ناظر بر عملکرد شهرداری است، بنابراین هر اتفاقی که در فضای سبز رخ دهد این دو نهاد باید پاسخگو باشند. 

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران درباره زمین‌هایی که سال‌ها بی‌صاحب بوده و شهرداری آن را به فضای سبز تبدیل کرده  و سپس با پیدا شدن مالک و حکم قضایی تخریب می‌شوند، بیان داشت: من در جریان پرونده خاصی در این رابطه نیستم؛ اما پیشنهادم برای این نوع پرونده‌ها این است که شهرداری این فضاهای سبز را از مالک زمین خریداری کند. 

بازگیر گفت: در تمام دنیا حقوق مالکانه افراد در اولویت است و باید به حق مالکیت شهروندان احترام گذاشت؛ اما باید با همه توان از محصولی که از آب و خاک این شهر به وجود آمده، حفاظت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار