ساری،

خشک شدن 5 هزار هکتاری تالاب میانکاله

بيش از 10 درصد از تالاب ميانکاله خشک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمدی رئيس اداره حفاظت محيط زيست بهشهر گفت: از زمان آغاز پس روس و نوسانات آبي در درياس مازندران تاکنون بيش از 10 درصد از تالاب ميانکاله خشک شد که با اين احتساب از 45 هزار هکتار مساحت تالاب و خليج حدود 5 هزار هکتار پهنه آبی تالاب کاهش يافته است.

وی با بيان اينکه با پيگيری های انجام شده مبلغ 150 ميليون تومان به منظور لايروبی و مرمت کانال های ارتباطی منتهی به تالاب ميانکاله تخصيص پيدا کرد، افزود: حدود 40 کيلومتر از نهرها و کانال های ارتباطی به تالاب در ضلع غربی و جنوبی مانند کانال کفترخان اميرآباد، کانال قره تپه، کانال کپور کش کيله و کانال عليجان تاش به منظور تزريق آب شيرين به تالاب لایروبی شد.

احمدی گفت: پيگيري هايی برای تامين اعتبار جهت مطالعه و لايروبی کانال های خوزيني و چاپاقلی که به دليل افزايش رسوبات نياز به لايروبی دارند و مطالعه و اجرای عمليات انتقال آب رودخانه نکا رود به لپوی زاغمرز و از آن جا به تالاب ميانکاله انجام شده است.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بهشهرگفت: در صورت تخصيص اعتبار عمليات اجرايی این طرح ها برای احیاء تالاب آغاز می شود.

پناهگاه حيات وحش و ذخيره گاه زيست کره ميانکاله با مساحتی بالغ بر 68 هزار و 800 هکتار شامل 45 هزار هکتار خليج و تالاب با آب دائمی لب شور و 23 هزار و 800 هکتار اراضي خشکی در 12 کيلومتری شمال و شمال شرقی شهرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.