ساری،

فاجعه زیست محیطی در چند قدمی استان های شمالی

با انتقال آب دریای خزر به سمنان فاجعه زیست محیطی در مازندران، گیلان و گلستان اتفاق می افتد.

فاجعه زیست محیطی در چند قدمی استان های شمالیرئیس کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری ، گفت: تعداد 6 میلیون نفر در استان های شمالی کشور مخالف اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان هستند.

علی محمد شاعری با بیان اینکه محیط زیست نباید تحت تاثیر رفتارهای سیاسی قرار گیرد، افزود: اجرای این طرح ، محیط زیست را از بین می برد و سازمان محیط زیست نباید مجوز این طرح را صادر کند.

وی گفت: هر دستکاری در دریا سبب بهم خوردن چرخه طبیعی و تکرار فاجعه دریاچه ارومیه می شود.

رئیس کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کارشناس زیست محیطی موافق انتقال آب دریای خزر به سمنان نیست .

 شاعری با بیان اینکه دولت اعلام کرده یک دولت زیست محیطی است به همین دلیل بدون بررسی کارشناسی نباید انتقال آب را آغاز کند گفت: قربانی اصلی انتقال آب دریای خزر به سمنان، تالاب بین المللی میانکاله خواهد بود و اگر این طرح اجرا شود اثری از این ذخیره گاه طبیعی جهان باقی نمی ماند.

وی گفت: انتقال آب دریای خزر قطعا سبب خشک شدن تالاب میانکاله می شود به همین دلیل چندین دفعه به دولت و محیط زیست انتقاد کردم تا این اقدام انجام نشود.

رئیس کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح علاوه بر خسارت به تالاب میانکاله سبب خشک شدن تالاب انزلی هم می شود و شمال کشور به دلیل تخریب زیست محیطی به یک محیط نا امن برای مردم و گردشگران تبدیل می شود.

شاعری افزود: با اجرا شدن طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان، آب دریا شورتر می شود و پس روی آن نیز سریع تر خواهد شد.

وی گفت: از بین رفتن آبزیان، تهدید توسعه پایدار و به خطر افتادن شغل صیادان از عواقب جبران ناپذیر اجرای این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار