کرمان؛

10اکیپ ثابت وسیار ناظر عیدقربان درکرمان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: همزمان با شبکه های دامپزشکی سراسر کشور، طرح ویژه نظارت بر دام های قربانی درشهرستان کرمان اجرا می شود.

10اکیپ ثابت وسیار ناظر عیدقربان درکرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان ، دکتر مهدی رادمهرافزود: در روز عید قربان با توجه به اجرای سنت حسنه قربانی وذبح دام ازسوی شهروندان، کارشناسان دامپزشکی، بازرسین بهداشت گوشت و روحانیون ناظر ذبح شرعی بر دامهای قربانی نظارت می کنند.

وی بیان کرد: این افراد در قالب9 اکیپ ثابت و 1 اکیپ سیار با توان اجرایی تعداد 16 نفر نیرو ،کار کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه گوشت درشهرستان و بخش های تابعه را بر عهده دارند.

رادمهر گفت: این طرح در راستای جلوگیری از بیماری های قابل انتقال از دام به انسان ، عرضه گوشت بهداشتی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان عزیز صورت می گیرد.

وی افزود: کارشناسان شبکه دامپزشکی علاوه بر نظارتهای بهداشتی و شرعی، آگاهی و اطلاعات لازم درخصوص نحوه کشتار صحیح و اسلامی ، مشخصات دام سالم و بیماری های دامی قابل انتقال از دام به انسان را در اختیار مردم قرار می دهند.

دکتر رادمهر گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، علاوه بر اکیپ های سیار بازرسی، کشتارگاه دام این شهرستان نیز در این روز به منظور پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها آمادگی لازم را داشته و بازرسین بهداشتی گوشت و ناظر شرعی در محل کشتارگاه مستقر هستند و شهروندان می توانند دام های نذری خود را در این مرکز کشتار کنند.

رادمهر از هماهنگی های لازم با دستگاه های حمایتی کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی شهرستان خبر داد و گفت: با مکاتباتی که با این دو دستگاه صورت گرفته مقرر شد، گوشت های نذری اهدائی به این دو سازمان قبل از مصرف با نظارت کارشناسان دامپزشکی تائید و سپس در اختیار مددجویان قرار گیرند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار