وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس: انگلیس چاق و تنبل است

وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در جدیدترین اظهارات خود بسیاری از مردم این کشور را "چاق و تنبل" خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی؛ "لیام فاکس"، وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس، در مصاحبه‌ای اظهار کرد مردم این کشور بیش از اندازه "تنبل و چاق" هستند. فاکس که یکی از اصلی ترین حامیان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوده، اکنون مسئولیت عقد قراردادهای این کشور پس از خروج این کشور از اتحادیه را بر عهده دارد.

وی در سخنرانی خود در روز پنجشنبه اظهار کرد انگلیس نیازمند تغییر در نظام تجاری خود است و مردم باید به جای در نظر گرفتن صادرات به عنوان یک فرصت، آن را به عنوان یک وظیفه بشناسند.

وی گفت: "این کشور دیگر همانند گذشته در زمینه تجارت آزاد فعال نیست. ما به دلیل موفقیت های نسل های گذشته بسیار تنبل و چاق شده ایم."

وی افزود: "شرکت هایی هستند که می توانند به موفقیت ملی ما کمک کنند؛ اما این کار را انجام نمی دهند چرا که این موضوع بسیار زمان گیر است و یا این که مشکلات آن زیاد است. ما باید به آن ها بگوییم اگر شما سهمی از موفقیت کشور می خواهید، باید به موفقیت کشور کمک کنید."

وی در ادامه صحبت هایش، دولت انگلیس را به دلیل مدنظر دادن دیپلماسی بجای تجارت مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد بخش دولتی وی مسئولیت تجارت را بر عهده گرفته است.

در همین حال بسیاری از مخالفان فاکس، وی را به دلیل صحبت هایش مورد انتقاد قرار داده اند و گفته اند اظهارات او توهین آمیز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار