حمایت بوریس جانسون از جنبش "تغییر انگلیس"

وزیر خارجه انگلیس حمایت خود را از جنبشی که به نخست‌وزیر برای خروج کامل از اتحادیه اروپا فشار می‌آورد، اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بوریس جانسون – وزیر خارجه انگلیس – از جنبشی که سیاستمداران حامی برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – تشکیل داده اند، اعلام حمایت کرد. این جنبش که "تغییر انگلیس" نام گرفته است، برای ایجاد فشار بر "ترزا می" – نخست وزیر انگلیس – به منظور لغو کامل عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

جانسون که خود یکی از طرفداران جدایی انگلیس از این اتحادیه است، اکنون به سمت وزیر خارجه دولت ترزا مِی رسیده است. وی گفت جنبش "تغییر انگلیس" درباره وضع قوانین، مسئله مهاجرت و موارد مربوط به پول و تجارت پس از خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا اطمینان حاصل خواهد کرد.

حمایت وی از اجرای کامل برکسیت، نمونه دیگری از تنش‌های موجود در کابینه ترزا می است. بوریس جانسون همراه با "لیام فاکس" – وزیر تجارت بین‌المللی -- و "دیوید دیویس" – وزیر برکسیت – بر لزوم خروج سریع و کامل این کشور از اتحادیه اروپا تاکید کرده اند.

بسیاری چهره‌های شناخته شده انگلیسی در این جنبش شرکت کرده اند. "مایکل گاو" – وزیر سابق دادگستری انگلیس –، "نایجل لاسون" – رئیس خزانه اسبق – "دیگبی جونز" – رئیس اسبق کنفدراسیون صنایع انگلیس – و "دیوید اوئن" – وزیر خارجه اسبق – از جمله حامیان این جنبش هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار