ایندیپندنت: برکسیت، رشد اقتصادی انگلیس را با بحران مواجه می‌کند

روزنامه ایندیپندنت نوشت کارشناسان هشدار می‌دهند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی این کشور با کاهشی شدید روبرو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت کارشناسان هشدار می دهند با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رشد اقتصادی این کشور با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد. یک گروه معتبر کسب و کار در انگلیس هم اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند با خروج این کشور از اتحادیه اروپا رشد اقتصادی آن کاهش بیابد.

اتاق بازرگانی انگلیس نیز هشدار داد با خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بی ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی در این کشور تشدید خواهد شد و این موضوع بر میزان سرمایه گذاری‌ها در انگلیس تاثیر خواهد گذاشت.

اتاق بازرگانی انگلیس اعلام کرده است در شرایط جدید احتمال اندکی وجود دارد که این کشور با رکود مالی و اقتصادی مواجه شود، اما هشدار داد شرکت‌هایی که همچنان با عواقب همه پرسی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مواجه هستند به سرعت قادر نخواهند بود به شرایط عادی بازگردند.

 اتاق بازرگانی انگلیس میزان پیش بینی خود را درباره رشد اقتصادی این کشور از دو ممیز دو دهم درصد برای امسال به یک ممیز هشت دهم درصد کاهش داده است. این مرکز میزان رشد اقتصادی انگلیس را برای سال آینده هم از دو ممیز سه دهم درصد به یک درصد کاهش داده است.

نویسنده این گزارش در ادامه نوشت در حالی که ترِزا می، نخست وزیر انگلیس، تاکید می کند خروج از انگلیس به معنای خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا است، هنوز جزئیات این که سال بعد چه وضعی برای انگلیس ایجاد خواهد شد، اعلام نشده است. تحلیلگران می گویند مشخص نبودن وضع انگلیس در سال آینده بعد از برگزاری خروج این کشور از اتحادیه اروپا و اعلام نکردن جزئیات در این خصوص، موجب تشدید بحران اقتصادی در این کشور می شود.

سورن ثیرو، رئیس کارشناسان اقتصادی شبکه بی بی سی، نیز گفته است پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی بعد از خروج آن از اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور وارد یک مرحله بی‌ثبات خواهد شد و انتظار می رود که میزان تولید در این کشور در آینده نزدیک کاهش بیابد. تشدید بی ثباتی ها احتمالا بخش سرمایه گذاری انگلیس را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. همزمان تشدید تورم و تضعیف بازار کار در انگلیس شهروندان این کشور را وادار خواهد کرد که هزینه‌های خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار