این دستگاه می تواند داخل کتاب ها را از روی جلدشان بخواند

به تازگی محققان MIT دستگاهی ساخته‌اند که می تواند با کمک فناوری الکترومغناطیسی بدون باز کردن کتاب آنرا بخواند.

به گزارش خبرنگار  دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این دستگاه می تواند با استفاده از الگوریتم و با انتشار امواج تراهرتز یک کتاب را بدون آنکه باز کند خوانده و جذاب ترین مطالب آن را بر اساس 9 صفحه مهم آن معرفی کند.

اگرچه می گویند کتاب را نمی توان بر اساس جلد آن قضاوت کرد اما تکنولوژی جدیدی که قدرت تصور کردن دارد و MIT آن را ساخته می تواند با نگاه به جلد کتاب مطالب داخل آن را بخواند.

این فناوری به وسیله انتشار امواج الکترومغناطیسی تراهرتزی که بین یک مایکرو ویو و لامپی که نور مادون قرمز از خود ساطع می کند جریان دارد کار می کند.

تشعشعات این دستگاه می تواند بین کاغذ سفید و کاغذهایی که نوشته روی آنها هست تمایز قایل شود و البته کیفیت تصاویر آن هم از چیزی که اشعه "RAY" ارایه می دهد به مراتب بهتر است.

این سیستم جدید که توسط توسعه دهندگان جدید MIT ساخته شده همچنین می تواند با توجه به فواصل صفحات، هر صفحه را از صفحه دیگر تفکیک کند.

بر اساس آزمایشاتی که محققان انجام داده اند ثابت شده  که این فناوری جدید می تواند 9 صفحه اصلی و مهم هر کتاب را شناسایی کند.

به نظر می رسد این روش معرفی کتاب می تواند به شیوه ای مناسب برای معرفی کتاب به علاقه مندان به کتابخوانی در کتابفروشی ها تبدیل شود.

این ماشین می تواند داخل کتاب ها را از روی جلدشان بخواند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
مطمئنید این تکنولوژی برای کتابخوانی است و نه جاسوسی از اسناد سرّی مُهر و موم شده کشورها ؟!!
آخرین اخبار