ایلام؛

عربستان از بازماندگان حادثه منا عذرخواهی کند

دولت عربستان به جای فرافکنی و تقابل با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران باید از بازمانده های حادثه مناسک حج عذرخواهی می کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  اعلام کرد: رژیم عربستان باید از بازماندگان حوادث حج سال گذشته و کشورهایی که اتباع خود را در این حادثه از دست دادند دلجویی و خسارت وارده را پرداخت می کرد.

جلال میرزایی گفت: متاسفانه دولت عربستان سعودی به جای این که با این حادثه و رویداد مهم اما تلخ منطقی و اصولی برخورد کند با غوغاسالاری و فتنه اندوزی در صدد مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

میرزایی افزود: بدون شک حادثه بزرگ منا و دیگر رخدادهایی که در حج سال گذشته به وجود آمد نشان دهنده و بیانگر بی کفایتی، بی تدبیری و اهمال کاری آل سعود در مدیریت حج و تامین سلامت حجاج اتباع کشورهای مختلف بود.

نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ملکشاهی و ایوان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سعودی ها باید در مورد سیاست های خود در قبال جمهوری اسلامی ایران تجدیدنظر و بازبینی کنند و مسئولیت حوادث تلخ مناسک حج سال گذشته را بپذیرند.

در جریان برگزاری مناسک حج سال گذشته در اثر سقوط جرثقیل، سقوط پنکه سقفی، حادثه منا و آتش گرفتن چادر حجاج مصری حدود هفت هزار نفر از حجاج کشورهای مختلف کشته شدن که در میان آنان 500 حاجی ایرانی به شهادت رسیدند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.