تبریز؛

بهره برداری از بزرگترین گرمخانه در ملکان

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اتکا به توانمندی های بخش خصوصی و داخلی تنها راه برون رفت از معضل بیکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر سلمان خدادای در مراسم بهره برداری از بزرگترین گرمخانه ( واحد خشک کنی انگور) استان در ملکان با اشاره به کاهش شدید اعتبارهای دولتی، افزود: هر جا بخش خصوصی وارد عرصه شده، موفقیت ها دوچندان شده است. 

وی با بیان اینکه بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور فراهم شده است، یادآوری کرد: تا پایان امسال با راه اندازی کارخانه ذوب آهن شمالغرب کشور در ملکان و مجتمع گلخانه ای این شهرستان، برای 800 نفر شغل ایجاد می شود. 

خدادادی، ادامه داد: با سرمایه گذاری بیش از 4 هزار میلیاردی بخش خصوصی در این دو طرح، سال آینده در این شهرستان دانش آموخته بخش کشاورزی بیکار نخواهد ماند و همه جذب کار خواهند شد. 

فرماندار ملکان نیز در این مراسم گفت: در این شهرستان 37 واحد تولیدی وجود دارد که بیش از نیمی از آن ها به علت نبود سرمایه در گردش و بدهی بانکی راکد است.
 
محمدباقر خانی افزود: با بسته های حمایتی اخیر دولت به مبلغ 5 میلیارد ریال 4 واحد تولیدی تا سه ماه آینده به چرخه تولیدی باز خواهد گشت.

این گرمخانه که در آن انگور تر به خشک تبدیل می شود با 6 هزار مترمربع و با اعتبار 12میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث و 6 میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات بانکی تامین شده و برای 14 نفر در آن شغل ایجاد شده است. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار