عزل شهرداران برخی مناطق ترکیه به دلیل حمایت از پ‌ک‌ک

رئیس‌جمهور ترکیه از عزل چندین شهردار به اتهام حمایت از حزب کارگران کردستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ترکیه روز یکشنبه شهردار چند منطقه را که مظنون به ارتباط با شبه‌نظامیان بودند، عزل کرد. «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه هفته جاری اعلام کرد کمپین مبارزه با حزب کارگران کردستان در حال حاضر در کانون توجه ترکیه است.

24 شهرداری از سوی حزب دموکراتیک خلق‌ها –سومین حزب بزرگ در پارلمان- کنترل می‌شدند. این حزب ارتباط مستقیم با شبه نظامیان را رد می‌کند و اقدام دولت برای تغییر شهردارها را «کودتای اداری» نامیده است.

ترکیه کُردهایی را که در شمال سوریه می‌جنگند شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند و از بالا گرفتن حس جدایی‌طلبی در خاک ترکیه واهمه دارد. از نظر اردوغان پ‌ک‌ک پس از ناکام ماندن کودتای ماه ژوئیه، حملاتش را افزایش داده است.

4 شهردار دیگر نیز که سه نفر از آنها از حزب عدالت و توسعه و یکی از آنها از اپوزیسیون «ام‌اچ‌پی» بودند، به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن –مخالف اردوغان- از سمت خود برکنار شدند.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد 12 نفر از شهردارهای عزل شده به دلیل حمایت از «پ‌ک‌ک» و «اف‌ای‌تی‌اُ» به طور رسمی بازداشت شده بودند و تحت بازرسی بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار