مخالفت چین با استقرار سامانه تاد در کره جنوبی

رئیس جمهوری چین با استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین در حاشیه اجلاس «جی 20» و در ملاقات با سران کشورها گفت که پکن به شدت با استقرار سامانه موشکی آمریکایی تاد در کره جنوبی مخالف است و نمی تواند این موضوع را بپذیرد.

وی در جریان دیدار با رهبران کشورهای جهان از جمله رییسان جمهوری آمریکا و روسیه، روسای کشورهای عضو بریکس، ‌نخست وزیر انگلیس و مقام های ارشد کشورهایی نظیر ترکیه و مصر تاکید کرد که باید تنش ها کاهش یابد.

وی که میزبان سران کشورها در شهر هانگ جو در شرق چین بود، ‌افزود : استقرار این سامانه می تواند امنیت چین و کل منطقه را به خطر بیندازد.

«شی» یادآور شد که همه کشورها باید به دنبال جلوگیری از تنش ها، ‌مقابله با رویارویی و پیشبرد همکاری ها باشند و به کاهش تشنجات منطقه ای و جهانی کمک نمایند.

رییس جمهوری چین گفت که اجازه نخواهد داد کشورهای غربی به بهانه حقوق بشر در امور داخلی چین مداخله کنند و اصولا مداخله در امور کشورها به این بهانه مورد قبول نیست.

وی در بخش های مختلف سخنان خود به همکاری های منطقه ای و از جمله در امور اقتصادی اشاره کرد و گفت که گروه «جی 20» و بریکس باید عدالت اقتصادی را مورد حراست قرار دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار