«جامعه دموکراتیک» بیشترین آرای انتخابات کرواسی را کسب کرد

حزب جامعه دموکراتیک، بیشترین آرای انتخابات پارلمانی زودهنگام کرواسی را کسب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  از پایگاه های اینترنتی بالکان، کمیسیون دولتی انتخابات در کرواسی بر اساس شمارش 24درصد آرای مردم در انتخابات زود هنگام پارلمانی که روز یکشنبه انجام شد اعلام کرد که تا کنون جامعه دمکراتیک بیشترین آرا را از آن خود کرده است.

'برانکو خروتین' رئیس کمیسیون انتخابات دولتی کرواسی در جمع خبرنگاران در زاگرب گفت که نتایج اعلام شده اولین شمارش آرا است و نتیجه قابل اطمینان ممکن است نیمه شب اعلام شود.

اعضای حزب جامعه دمکراتیک کرواسی در مقر حزبی خود بلافاصله پس از اعلام اولین خبر از نتایج اعلام شده ابراز خرسندی کردند و جشن پیروزی گرفتند و این در حالیست که در مقر حزب سوسیالیست دمکراتیک که تحت عنوان ائتلاف مردمی در انتخابات زود هنگام پارلمانی سکوت فضای این حزب را فرا گرفته است.

از ساعت 7 بامداد روز یکشنبه 21 شهریور ماه به وقت محلی افراد واجد شرایط رای دادن در کرواسی برای دومین بار در طی 10 ماه گذشته برای انتخاب 151 نماینده مجلس این کشور به پای صندوق های رای رفتند.

سه میلیون و 799 هزار و 609 شهروند واجد شرایط رای دادن تبعه کرواسی که 59 هزار و 409 نفر از آنها در خارج از این کشور هستند، برای انتخاب ترکیب نهمین پارلمان این کشور از زمان اعلام استقلال آن از یوگسلاوی سابق در سال 1991 میلادی به پای صندق های رای رفتند.

دوهزار و 456 عضو احزاب سیاسی و داوطلب آزاد برای راه یافتن به پارلمان جدید کرواسی به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار