اصفهان؛

برگزاری نخستین یادواره شهدای مدافع حرم در بادرود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: برای نخستین بار یادواره شهدای مدافع حرم بادرود در مسجد توکل این شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مشربی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بادرود که در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دهه ولایت و امامت سند حقانیت شیعه و سرآغاز ولایت و امامت ائمه هدی است و ما به عنوان شیعه اثنی عشری وظیفه داریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری شاخص و مرتبط با زبان فرهنگ و هنر، برنامه‌های بزرگداشت این ایام را با شکوه برگزار کنیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت هنرمندان برای گرامیداشت دهه ولایت جزو برنامه‌های اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود، در این دهه هر شب در مجتمع فرهنگی هنری بادرود برنامه‌های جشن غدیر همراه با برنامه‌های شاد از قبیل تئاتر، سرود و موسیقی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز تصریح کرد: در ایام دهه ولایت علاوه بر برنامه‌های هنری، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده‌اند، علاوه بر مراسم سخنرانی، جشن، تکریم سادات و برپایی نمایشگاه‌های عکس، مسابقات مختلف فرهنگی هنری و ورزشی نیز برگزار می‌شود.

مشربی بیان کرد: کتابت خطبه غدیر در محل نماز جمعه بادرود واقع در حسینیه مرکز شهر بادرود برای دومین سال به صورت زنده توسط هنرمند بادرودی استاد سعید یزدان مهر، مدیر انجمن خوشنویسان بادرود و شاگردان ایشان تحریر می‌شود.

وی تبیین کرد: برای نخستین بار یادواره شهدای مدافع حرم در مسجد توکل توسط پایگاه بسیج این مسجد برگزار خواهد شد، در این برنامه نیز وصیتنامه‌های شهدای بادرود توسط این هنرمند خوش‌ذوق با خط زیبای شکسته نستعلیق کتابت خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز ضمن قابل تقدیر خواندن کتابت وصیت‌نامه‌های شهدا توسط این هنرمند خطاط، گفت: این عمل که ارزش‌های انقلاب و اسلام ناب محمدی در قالب این هنر اصیل ایرانی آورده می‌شود، شایسته تقدیر است.

مشربی متذکر شد: برای نخستین بار در روز افتتاح، غرفه‌های انار و در آغاز دهه ولایت اجرای موسیقی و هم‌نوازی گروهی را در پارک کودک و در فضای آزاد توسط نوازندگانی که اغلب از کودکان و نونهالان هستند، خواهیم داشت.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.