اصفهان؛

برگزاری جشنواره بزرگ «سرزمین هزار چشمه»

نخستین جشنواره فرهنگی و اجتماعی سمیرم با نشان «سرزمین هزار چشمه» با حضور استاندار اصفهان در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم در نشست خبری ویژه این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره همزمان با هفته فرهنگی و اجتماعی سمیرم و با عنایت به ابلاغ برنامه های فرهنگی دولت اجرا خواهد شد.
سجاد افشاری با بیان اینکه 25 شهریور تا دوم مهر هر سال بعنوان«هفته فرهنگی و اجتماعی سمیرم» نامگذاری شده است، ادامه داد: جشنواره سرزمین هزار چشمه به همین منظور و با رویکرد مشارکت مردمی در برنامه ها از 25 الی 28 شهریور برگزار می شود.
به گفته این مسوول، مهمترین هدف اجرای این برنامه بزرگ فرهنگی، جلب مشارکت مردم و آوردن آنان به صحنه فعالیت های جمعی فرهنگی به منظور تولید و توسعه سرمایه اجتماعی فعال است.
وی خاطرنشان کرد:تحقق این هدف اجتماعی با این رویکرد فرهنگی بعنوان یک سرمایه گذاری نهادینه شده و پشتوانه ای برای سایر سرمایه ها و تشویق به سرمایه گذاری ها خواهد بود.
وی با اشاره به انتخاب سمیرم بعنوان «قطب طبیعت گردی استان اصفهان» تصریح کرد: با وجود روند گردشگر پذیری خوب این خطه، رویه و رویکرد فرهنگی و اجتماعی مردم این شهرستان نیز باید با هدف پیشبُرد اهداف توسعه محور گردشگری جلو رفته و منطبق شود.
افشاری با یادآوری وجود 11 منطقه نمونه گردشگری در منطقه سمیرم افزود: استفاده از نشان جهانی سیب سمیرم از دیگر ظرفیت های خوب این شهرستان برای گردشگرپذیری و توسعه اقتصادی است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم، یکی دیگر از برنامه های محوری و هنری این جشنواره را همایش «حبیب خط» اعلام کرد و گفت: این برنامه نیز با دعوت از خانواده استاد مرحوم«حبیب الله فضائلی» و تقدیر از خانواده این استاد برجسته خطّ جهان اسلام اجرا خواهد شد.
این مسوول یکی دیگر از بخش های مهم جشنواره سرزمین هزار چشمه را معرفی نمد و گلیم سمیرم عنوان کرد و افزود: این دو هنر دستی منطقه هر دو دارای مهر اصالت یونسکو است که این موضوع نشانگر سابقه تمدنی هنرهای سنتی و دستی سمیرم محسوب می شود.
به گفته افشاری، تقدیر از خانواده شهدا و ایثارگران از جمله سردار شهید اسکندر محمودی، پیشگامان فرهنگ و هنر شهرستان، خبرنگاران فعال حوزه گردشگری و ورزشکاران مدال آور جهانی و آسیایی سمیرم نیز در این جشنواره انجام می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری سمیرم اظهار کرد:30 غرفه متنوع و متفاوت در این جشنواره دیده شده که در چهار روز برگزاری، روزها با محوریت نمایشگاهی و شب ها با برپایی جُنگ های شاد و مُفرح در خدمت مردم و علاقمندان خواهد بود.
وی ادامه داد: نمایش توانمندی های سمیرم، اجرای موسیقی تلفیقی، شعبده بازی، ژانگولر و آکروبات نیز از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.
پارک 'تخت قراچه'، چشمه 'خوانسار'، تخت سلیمان آب ملخ، حمام 'کمال الملک وزیر'،'تل شاهی و وزیری'، 'قلعه بهمن'، آبشار 'خفر'، آبشار سمیرم، چشمه 'ناز ونک'، 'تالاب خان وردشت'،آبشار 'بی بی سیدان'،چشمه'بابا زرنگ کمه'، چشمه 'نوول' غار 'دنگزلو' ، 'لای سرخ دنا' و 'امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سیدمحمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا' از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.