رای الیوم: تلاش عربستان برای بازسازی افکار عمومی علیه خود در جهان

پایگاه خبری رای الیوم لندن نوشت: عربستان سعودی برای بازسازی افکار عمومی علیه خود در جهان دست به دامن آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه خبری رای الیوم لندن با انتشار این خبر نوشت: عربستان با تعیین بودجه ای کلان و با بهره گیری از کمک کارشناسان امریکایی پروژه ای برای بهبود تصویر عمومی از ریاض در ایالات متحده به اجرا گذاشته است.

این پروژه به مدیریت دنیس راس دیپلمات ارشد امریکا و زیر نظر دفتر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان طراحی شده است.

این پایگاه خبری به نقل از منابع رسانه ای ویژه خود افزود: یک تیم ویژه از برجسته ترین پژوهشگران و دیپلمات های پیشین و با همکاری یک موسسه آمریکایی این کار را برعهده گرفته اند.

به نوشته این پایگاه، این پروژه مستقیما زیر نظر دفتر محمد بن سلمان و با مدیریت دنیس راس فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده صلح خاورمیانه طراحی شده است.

منابع آگاه می گویند، مقاله اخیر دنیس راس را که در آن وی پروژه اصلاحات عربستان زیر نظر محمد بن سلمان را ستوده و از آن تقدیر کرده بود و در رسانه های امریکایی بازتاب بسیار گسترده ای داشت، نیز در ارتباط با همین پروژه می دانند.

گروه دست اندرکار این پروژه اخیرا سفر ویژه پنج روزه ای به عربستان داشت که آثار و نتایج این سفر را به صورت کاملا ملموس می توان در مقاله دنیس راس دید که به خاطر روابط بسیار قوی ای که با لابی صهیونیست ها دارد، معروف است . 

وی همچنین ارتباطات بسیار وسیعی با مسوولان بلند پایه امریکایی و کنگره این کشور دارد.

پروژه یادشده در سه فاز طراحی و اجرا می شود و فاز نخست آن آغازشده است. اتاق فکر این پروژه زیر نظر مستقیم دنیس راس ویک نفر دیگر است و جزییات طرح را بررسی و تدوین می کنند و این کار از طریق یک شرکت امریکایی متخصص در زمینه روابط عمومی که پوشش خبری لازم را نیز برای این تیم تامین می کند، صورت می گیرد. 

دنیس راس در مقاله اخیر خود در واشینگتن پست ضمن سخن گفتن از طرح چشم انداز 2030 ریاض گفته بود که عربستان درمقایسه با گذشته بسیار تغییر کرده و در آن از مشارکت زنان در کشور وشفافیت و پرسشگری سخن گفته و عنوان کرده بود که این ویژگی ها به یکی از صفات بارز مسوولان عربستانی تبدیل شده اند.

وی همچنین با اشاره با آنچه صراحت در گفتار مسولان عربستانی و اصول جدید کاری آنان ، عنوان کرده بود، گفت : برغم ان که چشم انداز اصلاحات سیاسی در عربستان ضعیف به نظر می رسد ولی در داخل این کشور تحولاتی در جریان است.

شبکه خبری سی ان ان نیز با باز نشر این مقاله و انتشار خلاصه ای از آن به نقل از راس نوشت که عربستانی که وی اخیرا به آن سفر کرده با عربستان 1991بسیار متفاوت بوده و وی شاهد اصلاحات انقلابی در حوزه اقتصاد دراین کشور بوده است.

دنیس راس یکی از مشاوران مرکز مطالعات سیاسی خاورمیانه است، وی همچنین مشاور ویژه باراک اوباما در امور خلیج فارس و جنوب غرب آسیا در فاصله 2009 تا2011 بود. 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار