روسیه: آمریکا نظم مورد نظر خود را بر دیگر کشورها تحمیل می کند

وزیر دفاع روسیه اتهام همتای آمریکایی خود که مسکو را به برهم زدن نظم جهانی متهم می کند، رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتشبد «سرگئی شایگو»، از اظهارات «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که مدعی شده بود روسیه نظم جهانی را برهم می زدند انتقاد کرده و این ادعای وی را بی اساس خواند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از وزیر دفاع روسیه نوشت: آمریکا نباید نظم جهانی را با نظم مورد نظر خود اشتباه بگیرد. قضاوت در مورد نظم جهانی در حوزه اختیارات جامعه بین المللی است.

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه طی سخنانی در دانشگاه آکسفورد، روسیه را متهم به برخوردهای غیر حرفه ای در سوریه و اوکراین کرد و مدعی شد که 'جاه طلبی های ' مسکو در نهایت به دگرگون شدن نظم بین المللی منجر خواهد شد.

شایگو با رد این ادعای طرف آمریکایی گفت: روسیه از نظام جهانی چندقطبی و عادلانه حمایت می کند که در آن به منافع تمام کشورها و نه فقط یک قدرت توجه شود.

وی تاکید کرد: نظامیان آمریکایی هر قدر زودتر این واقعیت را درک و رفتار و دیدگاه خود را تغییر دهند زودتر می توان اختلافات موجود در مسائل مختلف ازجمله در باره بحران سوریه را حل کرد.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان غربی این کشور نظم بین المللی را در بوسنی و هرزه گوین، کوزوو، عراق و لیبی برهم زدند.

وی افزود: آیا ممکن است پنتاگون استراتژی خود را تغییر دهد تا در مسائلی که به وجود می آورد را روسیه، چین یا کشورهای دارای سیاست های و جهان بینی مستقل را مقصر نداند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار