اهواز؛

لزوم تایید LC برای اجرای فاز دوم سیلوی مکانیزه گندم شوشتر

اجرای فاز دوم پروژه سیلوی مکانیزه شوشتر مستلزم تأیید LCهای 2 ساله توسط بانک مرکزی می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید امیرعلی سنادی‌زاده مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی نگین ذخیره جنوب اظهار کرد: فاز اول پروژه سیلوی مکانیزه گندم شوشتر با یک کندو به ظرفیت 8 هزار تن و اشتغالزایی برای 7 نفر در اوایل خردادماه امسال افتتاح شد و هم اکنون فعال است.

وی افزود: اجرای فاز دوم پروژه با 3 کندو و با ظرفیت مجموعاً 24 هزار تن به اعتبار بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان نیاز دارد و برای 30 نفر اشتغالزایی خواهد کرد. 2 میلیارد تومان از این اعتبار باید از طریق جذب سرمایه‌گذار یا LC انجام شود و مابقی اعتبارات از طریق هزینه‌های شخصی تأمین خواهد شد.

سنادی‌زاده ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی 10 شرکت خارجی از کشورهای مختلف برای عرضه تجهیزات مورد نیاز ما از طریق LC، بانک مرکزی همچنان از تأیید LC بانک‌های داخلی خودداری می‌کند. اگر نقدینگی لازم برای اجرای فاز دوم سیلو مکانیزم گندم شوشتر موجود بود، تاکنون فاز دوم این سیلو به بهره‌برداری می‌رسید.

وی با بیان این‌که LC مدنظر ما برای خریداری تجهیزات باید دو ساله باشد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های خارجی آمادگی خود را برای عرضه تجهیزات از طریق LC دو ساله اعلام کرده‌اند زیرا با توجه به شرایط، این کشورها LC دو ساله را به نفع خود می‌بینند اما اکنون بانک مرکزی حاضر به تأیید LC ها نیست.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی نگین جنوب، وجود سیلوهای مکانیزه گندم را نیاز استراتژیک دولت دانست و عنوان کرد: اکنون بخش زیادی از محصول گندم در انبارهای روباز نگهداری می‌شود که دولت قادر به جذب این محصولات نیست و دو ماه دیگر هم بارش‌ها شروع می‌شود. بنابراین وجود سیلوهای مکانیزه گندم یک نیاز کاملاً استراتژیک محسوب می‌شود.

سنادی‌زاده بیان کرد: بانک برای اجرای فاز اول سیلوی مکانیزه گندم در ازای پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات، 2.5 میلیارد تومان وثیقه مطالبه و در دریافت این وثایق 60 درصد بهای واقعی املاک را قیمت‌گذاری کرد. بانک‌ها به استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس کاری ندارند و تنها منافع خود را می‌بینند. بنابراین نمی‌توانیم با نرخ سود تسهیلات بانکی فعلی و نحوه اخذ وثایق بانکی، برای اجرای فاز دوم این سیلو نیز متقاضی دریافت تسهیلات بانکی شویم.

وی با بیان این‌که پیگیر اجرای فاز دوم سیلوی مکانیزه شوشتر هستیم، گفت: خوشبختانه اتصال این سیلو به خط ریلی شوشتر در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این سیلو به ناوگان حمل و نقل ریلی متصل شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.