همدان؛

نظارت و بازرسی اتاق اصناف همدان بر بازار لوازم التحریر

نائب رئیس اتاق اصناف استان از بازرسی و نظارت بر بازار لوازم تحریر، کیف، کفش و البسه مدارس خبر داد.

نظارت و بازرسی اتاق اصناف همدان بر بازار لوازم التحریربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد گازرانی گفت: بازرسی و نظارت اتاق اصناف به شکل مستمر در تمام فروشگاه های لوازم تحریر، کیف، کفش و البسه مدارس از یکم شهریور ماه آغاز شده و نظارت و کنترل ویژه ای بر کیفیت بازار بوده است.

وی یکی از مشکلات را عدم استقبال دانش آموزان از لوازم ایرانی اسلامی دانست و گفت: سعی ما در طراحی تصاویر ایرانی و اسلامی بر روی تمام لوازم تحریر و نوشت افزاربوده و واحدهای صنفی برای جلب توجه اجناس خود را با تنوع بالایی تولید کرده اند ولی مشکلی که اتاق اصناف با آن مواجه بوده عدم استقبال از تصاویر ایرانی است.

گازرانی دستفروشان لوازم التحریر را از دیگر مشکلات اصناف دانست و افزود: این دست فروشان لوازم التحریر، اجناس قاچاق و تاریخ مصرف گذشته که تمام تصاویر طراحی شده روی این لوازم غیر ایرانی و در بعضی موارد تصاویر زننده ای است به شکل ارزان و غیر قانونی به فروش می رسانند که این امر لطمه بزرگی به ثبات بازار و مردم وارد می کند.

 وی با بیان اینکه واردات یکی از دلایل رقابت بین تولید کنندگان داخلی و خارجی است افزود: لوازم التحریرهای خارجی که در بازار به مردم ارائه می شود بیشتر این اجناس به شکل تجاری و قانونی وارد کشور شده اما مردم باید از تولیدات داخلی حمایت کنند.

گازرانی اظهار داشت: دولت در این زمینه باید از کارخانه دارها حمایت کند و یارانه تولید را پرداخت کند تا با کاهش قیمت، بالابردن کیفیت، افزایش تنوع اجناس و جلوگیری از ورود اجناس خارجی به بازارمردم را به انتخاب لوازم ایرانی از فروشگاه های لوازم التحریر تشویق کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار